Hårdträning

Nu är det hårdträning som gäller. Inte långt kvar till badsäsongen, så stenhårt får det bli...
Igår cyklade ja på min cykel först, sedan gjorde jag massa magövningar av olika slag + armövningar, efter det gick jag ut och powerwalkade ca 1 timma.
Idag var det först Cooper-test i skolan (ett spring-test på 2,5 km där man ska försöka få så bra tid som möjligt).
Jag sprang dock inte hela vägen, gick på i ordentlig takt istället eftersom jagfick superont i magen, men jag kom ända fram iaf =)
Sedan kl 19.00 var det träning på spåret med laget. Det var stavar som gällde och vi började med att springa 
1,5:an med våra stavar och stannade vid en uppförsbacke (halvbrant) som vi skulle kämpa hårt i. Vi sprang upp för backen med stavarna och sprang sakta ner så att det skulle ta emot på nedvägen oxå. Detta gjordes 3*3 ggr. 
Därefter gick vi till en mkt brantare backe för att ta ut oss ännu mer, den fick vi springa upp för på olika vis ca
4*4 ggr. Och efter det var det dags att springa tillbaka 1,5:an. Jag och Malin kämpade i slutet av ren vilja och envishet för det bara brände i låren, puuh, men gött e de ;P
När vi väl var framme pustandes så var det dags för lite magövningar av olika slag och därefter knäövningar. 
Sen blev det raka vägen hem med mamma för att äta god soppa, och jag äter verkligen som en galning när jag tränat. 
Men nu är det nyttigt som gäller, INGET ONYTTIGT ALLS, men det kommer inte bli ngn match + hårdträning av alla dess like. Ut på powerwalk varje dag och även träning 2 dagar i veckan. 
Nästa vecka blir det rönningen, och jag hoppas starkt på fotboll :)

Har varit hos Ulli idag, hon blev mkt glad för min lilla scrapbook :) Så kul att träffa gamla vänner ibland. 
I morgon blir det Beachvolley, Me Like !

Nu ska jag måla naglarna och göra lite sit-ups m.m. 
Inga mer prov, ja e sååå glad :P

J   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0