like a stone


Jag är sjukt glad - Klarade Teoritentan av Grundutbildningen,
så på Måndag börjar PT-utbildningen! :)

Det var nämligen så att jag inte klarade det på första försöket, hade ca 10 poäng ifrån, fick veta detta i Tisdags och att jag skulle ha omprov senast Torsdag, så det var bara att ta tag i böckerna igen, vilket kändes såååå trist och bara helt omöjligt att lyckas, särskilt med tanke på att det ändå kändes ganska bra efter jag gjort tentan första gången, även om jag vet att jag inte riktigt förstått mig på ALLT med muskelanatomi (vilket är det kanske svåraste, största och viktigaste av ämnena), så det kändes ganska omöjligt att printa in hela muskelanatomin på knappt två dagar. Och klarar man inte grundteorin kan man inte börja med PTn direkt, så allt kändes bara skit.

Började plugga ialla fall, och sakta men säkert fick jag lite mer grepp och mer logisk syn på just musklernas anatomi med framförallt rörelser i träning med fria vikter m.m. Kanske gav endel genom att läsa på bandet på mornarna och böja axel, armbågs och höftlederna och tänka;
vilka muskler arbetar, vad gör dom, etc.... 



 Inte helt hundra på det ännu men skall kolla och läsa på det nu lite varje dag och tänka på det när jag tränar själv osv. För det skall läras in innantill och utantill, för att bli den grymma PTn jag önskar att bli.

Firade med att baka mig scones när jag kom hem från gymmet och dom blev kanongoda. Gjordes på bl a Fibergryn, Kruskakli, Pofiber, Filmjölk m.m. Så nu ska jag snart ta mig en dusch och sen ta en sväng till Gymgrossisten och lite så.

Ååååh vad glad jag är
, känns som en tung sten som lyfts bort inuti mig, nu väntar ännu en tuff period med mycket nytt, men skall bli så grymt kul. PT utbildning på Måndag, ooohyeeah... Ciao!




Kommentarer
Postat av: Anonym

vad köpte du på Gymgrossisten för spännande då?:)

2009-03-06 @ 17:39:53
Postat av: amanda

står 7,2 för km? vad duktigt du verkar vara när man läst din blogg, tränar massa! kram

2009-03-06 @ 20:11:34
Postat av: D

Vad grym du är vännen!:) pussokram!

2009-03-07 @ 02:54:13
URL: http://dennisnikou.blogg.se/
Postat av: Julia

amanda:

Den är hastigheten :)

Tack så mycket, jag trivs kanon! Kram



Anonym:

Blev några Spike bara :)

2009-03-07 @ 08:01:19
URL: http://juvlijja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0