a long update...

Då har mkt hänt på jullovet. Det har varit Jul, jag har fått massa underbara klappar + god mat, och mycket mys o bra stämning : )
Sen var det helt plötsligt nyår mitt i all den bösiga mellandagsrean som jag aldrig lyckas ha kvar pengar till, men skor inhandlades det ju sååååklart ändå (riktigt fynd, askoola ridstövlar/something me lite nitar and so för bara 300 kr :)) sååå nöjd..
Visste ju att nyår skulle bli lite av en flopp eftersom den skulle firas i kga i år. Inget Fröken Julia direkt är van vid "att vara hemma på nyår liksom" Well, well, men så fick det ju bli när man inga pengar har eller ålder inne :S
Alla hade ju hjälpt jimmy me hans renovering o så därför passade de ju utmärkt att vara där.
Och guuud vad fint de blev nu. Vilken skillnad, var bara jag som inte sett ngt under "renoveringspsocessen" så det va görkul att se vilken skillnad, värsta Roomservice grejen !
Väl hos Jimmy var det ju bara Jag, Henrik, Jenny, Micke och Jimmy då förstås. Men kul har vi ju alltid ihop så.. Särkilt ja o Jenny gums :P Vi hade kul framåt kvällen, började väl dricka ca 16:30-17.00, vilket kanske inte var såå clever men, - Vad gör man inte för nyår.
Vi drack o pratade och så vidare. Sen kom Davva, Lina, Ludde och hans tjej förbi med, kul me lite mer folk.. Och ojj vilket glas me White Russian jag o Jenny fick, det var enlitersglaset liksom :D hahahaha... 
Men allt slank ner och fort gick de, såklart, svampar som vi e ; )
Och senare runt tolvslaget försökte våra kära pojkvänner få me oss ut när dom smällde raketer men vi vägrade, vi skulle ju tydligen vara bara vi två och stå där inne och dansa. Jag är ju inget stort fans av raketer och smällare direkt. Visst om man står vid hamnen i Gbg eller kanske i New York, och ser ett stooort fyrverkeri av raketer över hela himlen, men absolut inte dom små fjolliga 5-6 raketer man smäller upp på gården hemma. Det kan jag klara mig utan, + att ja tycker de e lite läskigt, särkilt när folk ska tända alla dessa när dom e fulla osv. Neee de e inte en favorit hos Julia.  
Men så hade ju ngn då antagligen öppnat fönstret eftersom då ngn ville ha muuusiiik ut när de smällde raketer (jag dööör, that´s wierd) 
Så in flyger en eldgrej (eller nåt) på sidan av låret på min klänning och den tar lite eld, ja får panik o slår me handen såklart som en idiot... Resultatet av detta blev en klänning " snyft " med ett stort hål i (måste fixas) och en JuliaHand med en fet blåsa på (som nu spruckit, ajj ajj) och ett sår på låret. 
Tack och lov för att tajtsen e ett välbärt plagg nu : )

Nog om detta. I helgen har jag varit i Gbg. Härligt att äntligen få träffa pappi, känts som han varit borta i evigheter :S Åkte till Kroatien den 23:e o kom hem i lördags, skönt att han e där han ska vara nu iaf :P
Hade beställt me en Dolce&Gabbana Light blue tillbaka hem me pappa som ja fick, den e sååå go, haft den föut n I love it. 
Nästa helg ska ja oxå träffa honom, på söndag, för då ska ja o han o mamma på övningskörningskurs så man kan börja gör de ngn gång, ska bli kul, nu lagom tills pappa får sin nya bil o allt :P Jaag längtar. 
Jobbigt bara att de ska va sååå dyrt, men de e ju inte ja som håller i plånboken för de, men ändå...
Skönt o komma hem till mammi nu me, o Ulva, min älskade vovvsing ...
Nu saknar jag bara min Bejb som e i Uppsala o jobbar. Ses på torsdag iaf, då kommer du hem älskling!

I morrn bitti får ja o Frida skjuts till skolan av mamma, gött de så vi slipper åka me sjubussen o vänta i skolan en och en halv timme, man hinner ju bli sååååå trött :S
Sen ska vi sola efter skolan, slutar ju 13.50 imorrn om ja inte sett fel, I hope not. Så de blir sola och sen hem me bussen. Ska grejja i ordning ett bo till min lilla symaskin o sedan hjälpa mamma sy upp hennes J.Lindeberg jeans som hon inte använt än.. Får se om ja me kanske har ngt som behövs sys in or somethin´..

Seeees !

Ska nog lägga ut en annons me lite things på blocket snart, som ja inte använder, alla gör ju de, så varför kan inte ja oxå :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0