nagelfix

Denna dag har bestått av både det ena o de andra. Började dagen me frukost tillsammans me mamma o mormor. Mormor kom hit för att berätta om sin nygjorda Kina-resa. Plus att hon hämtade mamma i sfors som hade lämnat in bilen. Resan lät helt underbar.
Sedan följde jag med mormor hem till henne o morfar, för att hjälpa till me städning o jäna lite casch såklart ;P
SÅ i hela 4 timmar sammanlagt höll ja igång :P hade en halvtimmas matrast emellan, mormor insisterar alltid på att bjuda på ngn go mat när ja e där o städar, o gott var det som alltid. Chili/Vitlök och Soja Fullkornsspagetti med tomat o feta sallad till, mums. De andra som äter kött hade ju då bacon till vilket jag inte hade men...
Fick även en vit Peak-väst av mormor, plus kinesiskt jasmintee (mums, I love teeee), och tyg till en balklänning eller ngt annat om jag så ville det. Är ju inte den färgen jag tänkt till balen så jag tänkte sy den till en annan klänning ist. yget var i färgen "syren" kan man säga, typ lilablått-skimmer. Superfint ! Men har man funderat annan färg på klänning till balen så e man ju liksom fast vid det :S Men jag blev hur glad som helst iaf, min söta mormor.

Efter städningen så promenerade jag hem, så jag tog alltså en powerwalk på ca 7 km :) Göttmos ! 
Väl hemma städade jag upp lite i mitt rum, vilket verkligen behövdes, måste damma o dammsuga o sånt shit sen bara, men orka. Så hade jag bestämt tidigare me "moster" malin (som kom på lunch me oss hos mormor o morfar) att jag skulle hjälpa henne me naglar som hon skulle ha imorrn på Halloween. 
SÅ jag o mamma åkte dit för att ta en liten kvällsfika som bestod av;
- Tee (Grönt tee me Anis-kryddning)
- Nybakt LInfrö m.m. bröd
- Körsbärstomater (my favourite)
- Fullkornspannkakor (för dom som ville)
Supergott !
Efter maten så började pysslet med naglarna, dom fick bli lila iaf.
Och Ingrid, min underbart söta kusin, ville ju självklart ha nagellack hon med. Så jag hade tagit med mitt neon-rosa lack som jag målade på henne. Vilket jag senare gav till henne oxå, hon blev så sjukt glad. Den ungen alltså, hon är så underbart go, min lilla prinsessa..
När allt var klart åkte ja o mamma för att hämta Anton i sfors o jag passade på att köra lite oxå. 

Så nu sitter ja här på ena datorn, o mamma på andra. Anton e uppe o kollar ngn film som var på TV, men ja orkar inte koncentera mig på ngn film nu så ja hoppade det. 
Sitter o funderar på hur jag ska se ut imorrn. Har ju helt klart me sminket o mina silvertights. Sen står det mellan två klänningar plus att ja måste ha ngt över. Får nog bli mina svarta lackpumps eftersom jag inte fått tag på ngra i silver =/
Längtar så tills imorrn, weeee !
Nu ska jag ringa my sweetest friend Nata, o höra lite om morgondagen, plus om Sälen på Nyår. Jiiihuuu..

Kramar
Julia 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0