a free day, from violence

Idag fick jag ledigt från FACE, sista dagen, lite tråkigt men skönt att vara hemma o chilla o ta de lugnt innan man ska sätta sig på tåget. Ska till KnappKarlsson och köpa mer resor med. Ska ju trixa o sy lite hemma.

Sitter just nu o kollar på MTV, och dom har ngn slags "STOPPA VÅLDET" stund. så dom spelar massa fina låtar o skriver massa om att våldet ska stoppas i remsor längst ner i rutan plus att massa kändisar snackar in Stopp mot våldet lite då o då. Riktigt bra grej !
Alltså jag har börjat fundera mkt på det där och det är verkligen sjukt läskigt/hemskt/sjukt/grymt m.m. m.m.
Att det verkligen händer så mkt med våld och att det händer så ofta och att de går så långt som det verkligen gör.
Man blir så rädd när man tänker på det.
En fest, ngra blir osams, det kanske är flera mot en, och de  börjar lägga sin ilska på slag. Tillslut är dom inte flera mot en, för tillslut finns inte den ensamma som ligger ner mot alla de andra kvar.
Jag får rysningar bara av att tänka på att detta verkligen händer. Och inte bara ibland utan mycket ofta nu för tiden.
Att människor inte kan känna var gränsen går. Det börjar med ett slag, kanske en blåtira och slutar med sparkar mot någons huvud, blod och sedan är det slutet nära......

Jag blir så rädd när jag tänker på att min lillebror till exempel är ute på helgerna, om någon skulle göra honom ngt vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Och min andra lillebror som snart oxå kanske kommer att börja gå ut.
Det kan ju hända vem som helst.....

Vill bara be alla att tänka efter en extra gång, stanna upp och tänk efter; Är detta verkligen värt att göra.
Blir allt bättre eller mår jag bättre omjag får slå så mycket jag bara orkar på denna person nu, för att personen i fråga kanske sagt ngt dumt eller liknande. Är det kanske inte bättre att ignorera då? Och visa vem som har högst status. Inte får man status av att slå någon medvetslös eller ännu värre medvetslös för livet....
Om alla bara skulle tänka efter en gång innan de handlar så tror jag att iaf endel skulle stanna upp och förstå att de dom håller på med är idiotiskt.

Nu kanske jag låter som värsta moralkärring men skitsamma, jag tkr det är sjukt allt som händer ute i vårt samhället.
Var bara tvungen att skriva av mig lite om detta.


Julia

Kommentarer
Postat av: sandra

Jaa vi måste gå ihop någon gång ;) kanske när frölunda kommer till löfberglila arenan
i k-stad =)

2007-10-12 @ 15:56:26
URL: http://sandragranath.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0