causeIreallywannamakeituptonight




Två sjukt roliga saker som jag bara mååste blogga om. Man måste egentligen varit med för att verkligen förstå hur fucking jävla kul det var. Det ena skedde igår, och här kommer allt.....

..... Mamma hämtade mig i Dfs, och vi åkte som sagt till Willys, som jag skrev i ett tidigare inlägg. Skulle handla lite. Efter vi handlat klart och var på väg till bilen (som vi parkerat på taket), så hände det. Mamma gick lite före mig och vi bar varsina matkassar. Halvvägs upp i rulltrappan (som är stillastående för jämnan) kom jag på den ultimata idén att jag skulle ta ut toalettrulle-påsen och bära den istället så inte påsen blev lika tung. Den hade ju handtag och allt liksom. Så jag tog ur den ur påsen, men det gick inte riktigt som jag tänkt. För i botten av påsen var det ett stort hål... Så ur faller en toalettrulle, den rullar ner för hela rulltrappan, och stannar nedanför. Medan mamma och jag bryter ut i GAPSKRATT så springer jag nerför trappan och hämtar toarullen. Okej om det varit ett äpple eller vad som helst, hade ju varit roligt det med i och för sig, men just en toalettrulle, på något underligt sätt så är det ju ändå något pinsammare, men grymt mycket roligare också för den delen. Jag säger som mamma sa efteråt; - Tur att det var söndag eftermiddag då det inte är så mycket folk ute. Kunde ju likagärna varit lördag, lönehleg och fullsatt på Kulan-fiket som är precis bredvid. Hahahha, vi fick oss i alla fall ett rejält gott skratt. Och det förgyllde nog vår söndag alltså ! 

Och så kommer vi till den andra "skräll att det är Julia"-saken, som hände idag, för några timmar sedan faktiskt, och så här var det.... Jag och mamma åkte in till Kga när jag kommit hem från skolan och käkat lite. Mamma skulle in och köpa lite blommor, jag skulle övningsköra m.m. och så skulle vi fika. Hade ju haft en "bad-day" hela dagen, av någon konstig anledning, så behövde piggas upp lite. I alla fall .... när jag kom mot stan, efter "hästrondellen" och mot trafikljusen, var det lite vägarbeten och så i vägen. Men jag saktade ner och tog det lugnt. Så slog det om till rött, då kom det ........ Mamma - ska jag stanna nu när det är rött eller?
Vem fan lärde sig inte i 3 årsålder att när det är rött på trafikljuset så betyder det att man skall stanna. Och självklart vet jag ju det, men som i sin vanliga ordning så tänkte jag mig inte för utan bara slängde ur mig det, hahahah. Hade väl en tanke långt bak, att något annat kanske gällde eftersom det var vägarbeten och kollade efter någon skylt eller någon som skötte trafiken, men ändå.... Både mamma och jag bröt ut i GAPSKRATT, igen!


Men som man brukar säga, - Ett gott skratt förlänger livet.....





Kommentarer
Postat av: bella

Haha fan vad kul! :)
Gulligt det där med rödljusen Julia! :)

2008-04-29 @ 09:25:33
URL: http://buus.blogg.se
Postat av: Mimmi

Haha sitter o garvar åt dig...vart tog blonda hårfärgen vägen gumman?:P hahaha

2008-04-29 @ 11:30:42
URL: http://mimmikahlin.blogg.se
Postat av: bella

Jaaaa :) massa mys, får bli snart igen när sola skiner hihi...

2008-04-30 @ 11:44:02
URL: http://buus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0