have u ever seen the rain


Det går bra för mig idag, NOT!

Men det gör inte så mycket. Började dagen med att försova mig, skulle gått upp 08.45 för att gå upp i bra tid för en gång skull och hinna med allt jag tänkt, men icke, - försov mig till 10.15. Så jag flög upp ur sängen, drack massa massa vatten, bytte om och tog mig en "morgon"-walk. Skönt, men gryymt varmt. Inte ett moln på himlen, jag som trodde det var sista soldagen igår, men tydligen inte. Hade tagit med mig pengar till färskt bröd som jag tänkt handla med mig på vägen hem från promenaden, - en tia i ena strumpan och en tia i den andra, haha. Man har tur om dom är kvar när man väl är framme vid affären. Men det var dom, så lite tur hade jag allt.
Dock klantade jag bort ena gulpengen på andra sätt. Let me tell; - Eftersom jag var ute och gick hade jag musik i öronen, och då hör man ju inget annat än musiken. När jag då hade plockat de bröd jag skulle ha och skulle gå till kassan, märkte jag att det bara fanns en tia i min hand, Hmmmm, tänkte jag då, hade jag kvar en i strumpan tro (?), kollade efter, men det hade jag inte. Hade dessutom verkligen för mig att jag tog upp de båda, måste ha tappat den ena, nåågonstans... Så jag gick runt där lite oskyldigt i affären och kollade ner i golvet för att se om jag tappat tian någonstans på vägen, hade ju isf inte hört de pga musiken. Men hittade ingen tia, någonstans. Så jag gav upp. La ur halva innehållet eftersom jag inte kunde köpa allt, pga av min borttappade peng. Men jag gick ändå en extra gång förbi bröden. OCH DÄR LÅG DEN! Gissa om jag blev glad, hehe. Så stoppade i allt jag tänkt köpa från början och gick därefter till kassa, mycket nöjd.
Väl hemma skulle jag göra ordning mig en proteindryck som vanligt till frukosten, och när jag skulle skaka den hade jag inte skruvat åt shakern ordentligt, sååå, -ja-, ni förstår vad som hände. Som sagt, Det går Bra för mig..! Hahah...

Eftersom det var så underbart fint väder beslutade jag mig för att lägga mig i solen, hann ju ändå inte med något annat, och man måste ju ta vara på soldagarna här i Sverige. Men slottskogen blev det inte idag, utan en lagomt stor gräsmatta som ligger mellan mig och Landala typ. Så där la jag mig, tänkte jag skulle ligga där till 14, då jag först skulle till Landala Konsum, igen, för att hämta ut mitt paket från eleven.se Weeeiiiii ! ( :
Men med min tur idag så blev det inte riktigt som jag tänkt mig; ca 13.15 kom de jääädrans gräsklippargubbarna och då var man visst tvungen att flytta på sig. Så nu sitter jag här i lägenheten, och ska strax knalla iväg för att hämta ut mitt paket, sen får de bli duscha, matlagning och sen åker jag och jobbar.
Min dag full av tur, kan man säga, men stor ironi.. Hoppas den avslutas bättre än den börjat, men heeey, jag trivs ändå!
Som sagt, .... det blir aldrig som man tänkt sig ..... MEN, det kan bli bra ändå ! Tror jag skulle behövt hitta en fyrklöver i gräset där jag låg, men det händer aldrig mig :D







Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken proteindryck dricker du?

2008-08-01 @ 15:16:00
Postat av: Julia

whey 80

vem frågar?

2008-08-01 @ 15:23:54
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja det är klart gumman ! jag åker till gbg i slutet av augusti då måste vi ses !

2008-08-01 @ 20:38:34
URL: http://liijnaa.blogg.se/
Postat av: Yamina

Sööt och enkel blogg

2008-08-01 @ 22:31:54
URL: http://masqara.blogg.se/
Postat av: johanna

Vill du bli veckan blogg i min blogg medans jag är bortrest ?

Kommentera då 3inlägg så är du med i lottningen (endast seriösa kommentarer).

CIAO

(ursäkta reklamen)

2008-08-01 @ 22:54:08
URL: http://baarahon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0