this is the way


Lite shopping idag med pappsen och Elias, kungsmässan och massa sko- och dataaffärer m.m., muy bien.
Körde brorsan till tåget och sen var jag tvungen att titta förbi hos Mimmi på EHouse, saknat dig så hjärtat. Men imorgon ska vi ha en hel dag, som ska avslutas med fotboll, weeei. Sista IFK-GAIS matchen på Ullevi ju, vi är givna...

Just det föresten, jag har ju provat Sushi nu, (vegetarisk sådan) som vissa visst kallar "avocado med ris" haha cutiepie. Men det var grymt gott, så tror jag fastnat i "sushi-träsket" jag också. 
Efter ett kortsnack med Mimmi så mötte jag upp pappa för att hyra film, vi hyrde Trade. Sjukt bra film, som berör ända in i hjärtat, och lite till...
Sån film får en verkligen att inse hur himla bra man har det, Jag satt och funderade efteråt på just "hur bra man har det". Här sitter man liksom, och har "hyrt" en film om den hemska sexhandeln runt om i världen, samtidigt som det kanske sker på andra sidan av jorden. Det är så fruktansvärt hemskt att man inte ens vill tänka på de. Men just när man ser dessa filmer så kan man inte göra annat. Trots att filmen är hemsk och fruktansvärd, så är den verkligen sevärd, både jag och pappa tyckte den var bra.

" En skrämmande film om prostitution och våldet som detta medför bland mindre nogräknade individer i världen som inte ser människors lidande som något problem där pengar talar sitt eget språk.
Trade lämnar dig med ett hål i din själ. Filmen börjar i Mexico där ett liten Mexikansk tjej blir bortrövad och två kvinnliga yngre turister som anländer till detta land snabbt blir duperad och fråntagna sina pass bara för att finna sig insnärjda i en mörk prostitutions bransch genom våld som misshandel och våldtäkt för att inse att helvetet är ett faktum. "


När blott 13-åriga Adriana kidnappas i Mexico Citys getto är hon bara ännu ett sorgligt öde i en olaglig, men blomstrande internationell sexindustri. Hon ska smugglas över gränsen till USA och säljas mot sin vilja men hennes 17-årige bror är redo att göra allt för att rädda henne. Han påbörjar en farofylld resa mot Rio Grande. Men även om han lyckas tränga in i det förlovade landet står han ensam mot en mäktig undre värld, där de som gör motstånd sällan slipper undan med livet i behåll... Det är den skrämmande verkligheten som ligger till grund för filmen "Trade" - skriven av manusförfattaren bakom "The Motorcycle Diaries" och baserad på en historia som dessvärre utspelar sig varenda dag...






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0