how to save a life


Då är Julen över, hann knappt blinka... samma visa varje år. Synd att man inte fick några julkänslor i år dock, och undra varför... Vill inte växa ifrån allt julmys, inte kunna somna natten innan och vara spänd över hur dagen skall vara. Är väl bara något för detta år, I guess.
Var jättemysigt hos Mormor och Morfar som vanligt, tog mig en promenad dit, var riktig friluftstjej alltså - ryggsäck och hela kittet, skulle ha lagt i en av hantlarna vi har hemma kom jag på i efterhand - effektivt! Lätt att vara efterklok dock. Hjälpte Mormor med lite saker i köket innan duschen och sen kom alla. En himla massa julmat fanns det, och självklart hade Mormor gjort Omelett med Kantarellstuvning - så det blev mitt mål på julbordet, plus att jag smakade lite lax. En kolhydratsfri-jul var en brilliant idé - för OJ vad bra jag mår nu på kvällen, ingen uppsvälld mage, illamående och ångest, stolt. Smakade EN knäck förut och det var sååå gott, Mamma är grym på knäck. Blir bakning med J på Söndag så håller mig tills då - Lusserace är planerat, ett sista kanske...? Läntgtar!
Fått massa massa fina klappar, bla en Pilatesboll av Mamma, så nu ska det pumpas mage även hemma, oohyes. Massa annat, mer om det i dagarna.

Imorgon blir det gymmet vid 9 med Staffan, skönt med sovmorgon! Brorsan kanske skall med också, blir nice. För mig får det bli rygg, benen kan jag knappt använda normalt, trappor är värst. Så det var ganska så svårt att gå nerför trappor idag, och uppför OCH promenaden var hård, men skönt, dock gör det lite väl ont nu kanske...
Lite senare drar jag in till Jenny för partaj, ska bli underbart att kalasa lite med Jenny igen, vi har så skoj - även om just "kalasandet" inte lockar mig just nu så vet ja att vi kommer får det super. Dax att sova kanske... Bye!



julgranen


friluftstjejen? ;D


standard
- ligger alltid på govet, hårt och skönt -



Kommentarer
Postat av: Anonym

kolhydratsfri jul? fan va töntigt.. ska man inte ens få njuta av god mat och som du skriver såå gott med knäck? varför inte ät av det på jul då?:D crazy!!

2008-12-25 @ 11:11:54
Postat av: Julia

Anonym:

Jappjapp, kan man tycka kanske men jag mådde så bra på kvällen så det var värt att strunta i brödet då det inte ens lockade, lite extra omelett istället :D

Knäck är godast i små mängder. Kalla mig crazy, ja trivs!!

2008-12-25 @ 13:34:45
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anonym

ikväll mådde du bättre än någonsin. dina ögon tidra som stjärnor! du och henrik hör ihop! thats it! tur att ni hitta tebax till varandra ikväll :) good luck in the framtid bitches!



2008-12-26 @ 04:26:13
Postat av: Julia

Anonym:

Tror du är lite fel ute där :D

2008-12-26 @ 10:04:10
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj så mycket negativitet!

Jag tycker du verkar vara målmedveten som står emot alla godsaker i vardagen och tränar och står i. Bara du inte låter det gå för långt är det bara och köra på =)

Jag är väl en av alla dom som är avundsjuk och som också vill få tummen ur =O Jag antar det blir lättare sen när man fått in rutinen...

2008-12-27 @ 00:33:15
Postat av: Julia

Anonym:

Jo det är ju en hel del - men lika bra låta de hållas... :D

Får tacka så mycket, och jag tror att bara du ger dig fan på att du VILL konmma igång så kommer du göra det, och ha tålamod! Sen blir det en vana och man mår ju så bra av det, så kör hårt!! =) Lycka till och tack för fina ord.

2008-12-27 @ 00:45:53
URL: http://juvlijja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0