let go


En sak gör mig så otroligt irriterad när jag ser Du är vad du äter (som jag älskar att titta på).
Det är när personerna i fråga som vill gå ner i vikt klagar/grimaserar/vägrar/fuskar u name it, att ta de där drinkarna, och t.ex. linfröoljan. Dom säger liknande som - "det här kommer aldrig gå...." ...."jag får inte ner det,.." ...."det är så äckligt..." och så vidare, och så vidare. Men hallå?!! Dom har för det första gått med i programmet och vet att det inte väntas en dans på rosor med härlig choklad som tillbehör. De vet att om de vill gå ner i vikt så måste man kämpa lite.
(Ursäkta språket)
Men det är väl för i helvete bara svälja skiten och så är det klart sen. Dom beter sig ju som dom vore 4 och skall bli itvingad hostmedicin, det kanske smakar skit men det bådar gott i längden och gör nytta. Förstår verkligen att allt detta med motion är svårt till en början, det blir en sån omställning i vardagen och har man det inte som en vana och något man tycker är kul utan att det då snarare blir ett måste, så är det självklart svårt och kämpigt att få igång sig själv och verkligen utföra det.
Men att hälla i sig en ynklig liten olja eller drink, hur svårt kan det vara? Skärpning...


Kommentarer
Postat av: Emma

åh jag håller med, dom beter sig som bortskämda skitungar och att dom inte skäms när dom står och gnäller. Något som har etsat sig fast på min näthinna var när en kvinna hade fått för sig att hennes typ lågkalori chokladpudding var okej. Men när dom hällde ut det i vasken stod hon med skeden och försökte sleva i sig medan hennes man tror jag jällde ut det haha jag blev fan äcklad.



Och ja, vill man ha en förändring så är det bara att bita ihop, varför kan folk inte bara förstå det. Och vill man inte anstränga sig, nä men låt bli då men jag vill fan inte höra "åh jag är så tjock"



2008-12-04 @ 22:40:51
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: bella

Det är ju faktist så att de tar de "värsta" klippen, när alla klagar som mest för att det ska bli bättre TV, så som med alla andra program! Allting vi ser på tv är ju oftast bara hälften av det som verkligen händer.. Det är ju en överdrift för att det ska se så bedrövligt ut som möjligt och hon ska agera superkvinnan och hjälpa dom! Sen att det finns fall där de verkligen är bedrövliga och äter mer än någon annan är ju deras livsstil och deras huvudvärk och ingenting för oss "smala" människor att klaga på.. Finns bättre saker o göra än klaga på överviktiga människor som har svårt att ta tag i sig själva... :)

2008-12-05 @ 10:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0