Åre

Nu är jag framme i Åre. Massa snö och mycket kallt Brrr... Man har ju precis börjat vänja sig med vår, och rustat sig för det. Men nu är det annat som gäller.. Jag sov typ inte en blund i natt på tåget. Åkte Sovvagn, vilket skulle vara mer plats i än de andra som kallades Liggvagn, där de sov sex. Och vi sov 3. Men tyckte absolut inte att det fanns mycket plats. Sov med två söta tanter, som inte heller sovit så mycket i natt. Det skramlade och var mest obehagligt. Men jag som har svårt att sova blir ju störd av minsta lilla oxå, om man är nykter vill säga ;)
Har installerat mig i Jons garderob där han hade gjort lite plats för mig, så snällt. Och den platsen fyllde jag, in i minsta lilla hörn:P Men han skrattade åt hur mycket kläder jag hade med mig. Haha, hellre för mycket än för lite...
Så nu ligger jag på mitt blivande rum tre veckor framöver. Som jag delar med min "förra" låtsasbror Jon. Han hade bäddat så fint åt mig i min säng som jag ska sova i. Och jag ska vaa tydlig med att detta gjorde han halv fem i natt när han kom hem från krogen, så det var väldigt fint för att vara i sådan situation. Såå gulligt. Somnade till en sväng i soffan till en supergammal film som en av Jons sambos ville se. Haha, inte det bästa, men då är det perfekt att bara glysa lite med ena ögat, tills man slumrar till. Men det blev inte länge. En powernap..
Kmmer att bo med sju killar här i Åre, så får se hur det går. Hahaha, ska hjälpa dom att få igång lite städning här tror jag. Lika bra, haha. Super att det ligger en ICA precis nedanför i alla fall. Ska gå ner och handla snart. Stället vi bor på heter Björnänge. Lite senare ska jag och Jon iväg in tlll byn och kolla lite. Ska tilö Holiday Club och presentera mig och bestämma lite jobbtider. Så jag håller tummarna hårt för att jag börjar sent imorrn. Så jag kan gå ut ikväll. Ska träffa alla goa Bålsta (m.m.) boysen som e här denna vecka. Ska bli skitkul! Går nog isf ut på Bygget där Jon jobbar ikväll. Det är tydligen något RedBull party här uppe dena vecka loite överallt, så det kan bli kul. 
Nu ska jag nog ta mig en banan och börja tänka på duschning, och sådär.. Ha en bra dag!
Kommer ha det great här. Men saknar alla hemma med, massa massa. Pussa er !

Puss J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0