u might not be real

Då är jag hemkommen från en lånpromenad till mormor och morfar och en massa städning.
Att försöka powerwalka i denna halkan var ju INTE det lättaste vill jag lova. Men till slut kom jag iaf fram.
Städade i 3 timmar, och fick grönkols-paj av mormor, det var mums !
Blev upphämtad av mamma och vi åkte till Storfors för att handla och lite så.
Mamma var ju såå sjuuukt sugen på semlor, så efter hon blivit sur på OK-personalen som inte hade några kvar, hittade vi tillslut hennes efterlängtade semlor på ICA. Där vi även handlade lite mer, jag själv fick "slätbullar" alltså brödet på själva semlan. Gillar ju inte semlor så jag äter bara brödet i stället, och det är mums.
Men nu är jag proppmätt efter pajen.
Imorgon är det utbildningsmässan i skolan, ska blir rätt soft eftersom jag och Erika bara ska stå och dela ut fika, typ. Så hoppas att sluta hyfsat tidigt. Ska ju träffa pappa senare, M.M ; )

Idag kom det bästa samtalet på länge i alla fall; det var från pappa. Han frågade en sak, och jag är bara sååå lycklig över det. Älskar dig pappa, och du vet verkligen vad som behövs och när det behövs ! 



En fråga jag länge ställt mig själv nu är;

- Varför går livet ut på att hitta någon att dela det med -

Låter kanske sjukt men, egentligen? Varför liksom.. De flesta gör slut, skiljer sig eller bara klarar inte av det. Så varför är vår jord så, att man skall hitta någon att dela sitt liv med, varför inte bara leva själv?
Djurens liv går ju ut på att föröka sig, i och för sig är det kanske inget levnadssätt jag själv skulle välja men.. Det måste ändå vara mycket lättare för dom, utan massa känslor inblandade. Dom accpeterar att hanen har 100 andra honor som han befruktar. Hahahaha... Usch egentligen men...
Jag tittar ibland på min lille vovvsing, och blir så avsundsjuk, självklart för att hon är så söt, men mest för att hon ser ut att ha det så bra jämt. Antingen får hon kärlek och gos av någon av oss eller så ligger hon och sover, ute och springer omkring leker med sitt tuggben, eller äter.. Så underbart verkar hon ha det. Inga problem alls, haha ! 
Konstig filosofering det här kanske men...


Gynning eller The Beach ikväll, Hmmmm ....



Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha jaa tänk om livet var så lätt! Fast lite tråkigt också :) Himla tur att man har vännerna=)

2008-02-05 @ 22:52:44
URL: http://smolin.blogg.se
Postat av: ULLI

HIhi, you know me and Elias ;P När vi äter semlor ska det synas! haha kommer du ihåg de?

2008-02-10 @ 21:47:36
Postat av: ULLI

HIhi, you know me and Elias ;P När vi äter semlor ska det synas! haha kommer du ihåg de?

2008-02-10 @ 21:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0