Sälenresan 30/12 - 3/1

Var sjuukt kul !


Efter en hetsig roadtrip med Jimmy som chaufför och Jackel där fram plus Jenny bak med mig, upp till sälen var vi äntligen framme alla sex bilar..
Det gick mycket fortare än vad jag trodde, eftersom det var mkt trafik.
Vi kom fram mycket tidigare så vi fick vänta på stugorna som vi skulle få kl 15. Men det gjorde inget till en början, för vi satte oss i bilarna o "hängde" lite, och vissa korkade upp..
Sedan fick vi stugorna, som var sjuukt fina o supermysgia. Alla var helnöjda. Tjejstugan blev den nedre och killstugan fick bli den övre. Men alla sprang ändå upp och ner under hela vistelsen.
Vi käkade lite, sen var det dags att göra ordning sig. Efter det var det dags för partyy .. Och party blev det kan jag lova. Vi hade superkul!
Dagen efter drog de flesta killarna o åkte. Men jag sparade mig den dagen o tog ist en liten promenad med Fanny och Linnea. Vi kollade oss runt lite o sådär.
Vi fick i "uppdrag" att handla alla mat inför nyårskvällen. Eftersom vi var så många som vi var (22st) så kom vi överens om att det fick bli tacos (inte ngn nyårsmiddag direkt men..) det var smidigast att göra iordning och så..
Så vi stack för att handla, vilket inte var det lättaste till så många personer, men det blev bra tillslut.
Lite senare blev det after-ski i sportbaren med grabsen. Jag o Jenny gick först till ett annat ställe innan sportbaren men gick det efter det.
Sedan var det dags att göra ordning sig inför kvällen och börja med maten med. När alla var klara med det så blev det käk och sedan dags för partaj.
Vi 12 slaget gick de flesta till Wärdshuset där det var fin uppvisning av skidåkare med upplysning som åkte nerför backen vid nedräkningen. Jag själv har väl kanske inte det starkaste minnet av hela den biten men..
Champagne-stänk och halkande i backar var ngt jag minns mycket tydligt :)
Nyårsafton var helt klart en kväll att minnas.
Dagen efter var det dags för åkning i backen. Jag skulle åka med Fanny och Linnea som aldrig tidigare åkt snowboard, så vi gick först till en lätt backe. Dom tog sig upp i liften direkt när jag visade hur dom skulle göra. Båda var superduktiga!
Efter ngra timmar var det dags att möta upp grabbarna o käka tillsammans på Majken (tror det hette så)
Sedan drog vi iväg på after-ski där det var proppat så man inte ens kom fram till baren så det var bara att ge upp.. 
Då hände den hemska saken att Fanny (lånade) bräda var försvunnen, helt sjuk.. Hatar att folk bara kan ta saker sådär. Helt sjukt, så synd om Fanny med, som lånade brädan av sin lillebror dessutom.
Men men, det blev iaf en annan after-ski som egentligen var en sportbar, men där var det superbra med skän stämning. Blev lite mer åkning efter det med Henrik.. Som hjälpte Fanny och Linnea upp i liften, även om dom klarade det mesta galant !
Sedan drog vi hem efter ännu lite afterski och gjorde oss lite ordning för kvällen.
Kvällen blev en lugn kväll med bara lite drickande, men mest satt vi o snacka o chilla. En trevlig kväll blev det.. 
Dagen efter var det dags att ge oss ut i backarna, så upp i tid var det som gällde då. Inga slöa bakfylledagar böev det iaf ;P 
Jag följde med killarna för att åka i Tandådalen. Dom åkte i Snowboardparken och jag i backen bredvid, eftersom jag inte är så mkt för att "hoppa" och trixa. Inte kommit till den nivån än om man säger så :D Men det ska man väl oxå en vacker dag :)
Sen drog vi ner från backen för att käka och dom kom chocken. Inte en enda restaurang fanns det mat på, allt var slut sa dom. Det var det sjukaste jag varit med om. Så vi gick in på ICA för att köpa lite mat, killarna köpter korv och bröd och även engångsgrillar m.m. och jag köpte lite bröd, risifrutti, wasamacka o så.. Så satte vi oss i ett litet vindskydd i timmerträd (eller nåt) o grilla o käka. Men det var riktigt mysigt, så inget klag på det inte, Blev lite kallt efter ett tag men annars var det helt okej. 
Sedan tog vi transportliften från Tandådalen till Hundfjället. Och där var den bästa åkningen enligt min åsikt. älskar hundfjällets backar. Dock ville ingen med till trollskogen men ;D
Vi åkte några åka där och sen tog vi transportliften tillbaka för att se på Louie som skulle vara med i en liten uppvisning. Det var skitkul och han var superduktig...
Sedan blev det hemgång, lite käk och vissa drack eftersom Linnea fyllde m.m. 
Men jag skippade det eftersom det var sista dagen vore det ju kul men vi skulle upp 7 för att städa eftersim vi skulle vara ute från stugan 10, så jag ville vara helt klar i húvudet då :D Plus att vi skulle åka innan vi åkte hemåt. Så vi kollade lite TV, satt o snackade skit m.m. 
Städningen dagen efter gick bra, bortsett från damsugaren som gav sig mitt i allt, sen satte den på sig av sig självt när ingen gjorde ngt, men luktade väldigt mkt bränt så vi gav upp och fick en ny damsugare av recpetionen. 
När städningen äntligen var klar lämnade vi in nyckeln och sedan åkte jag, Henrik, Louie, Jimmy och Jackel till Tandådalen för att åka sista dagen. Men alla andra drog hemåt. Det var gött att åka, och vi drog även till Hundfjället. 
Sedan var det dags för hemgång men innan det satte vi oss för att käka på en restaurang i Lindvallen, jag, Henrik och Louie. Sedan åkte vi hemåt... 

Resan har varit underbar! Och jag vill bara tacka alla för en superrolig resa !
Måste helt klart göras om ngt liknande...
 


Nu ska jag fortsätta med tvätten och uppackningen. Ikväll blir det kanske en cider på Red Brick med Henrik och Louie. Men mår inte så himla bra, borde kanske egentligen ta det lugnt. Blir ju aldrig helt frisk annars men.. 
Imorrn ska vi nog ut på Petter, om jag mår bättre. På dagen kanske det blir snowboard-åkning i ngn backe mot Örebro (minns en namnet nu) Det blir nog iaf jag, Anton, Henrik och Louie. Ska bli super..
Det värsta är att man inte är så tät nu efter Jul och Nyår men.. 
Jag får se hur det blir med allt. Ha en bra dag!

J 


image143

 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack sj gumman, it was great! synd bara att jag inte minns lite mer;)

2008-01-04 @ 17:39:13
Postat av: Julia

hahah, jag håller me ;P men jag ,inns tillräckligt iaf ;) LOVE U!

2008-01-05 @ 10:28:47
URL: http://juvlijja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0