what did we say? time after time, or how was it?

Jaaa, nu sitter jag vid datorn nyss nerkommen från tvrummet där jag och ena lillbrors Elias kollat Gynning (såå bra). Kom hem med 2 bussen efter vissa hemskheter som kuggning t.ex

(I´m soo useless)
Meeen, som alla säger till mig; - Bara att ta nya tag, Julia. Fast grejen är ju att jag tycker att det är så pinsamt att kugga.. Men det är ju mitt egna fel eftersom jag lagt pluggning och alla andra nödvändiga och vardagliga saker åt sidan just nu ett tag, när allt varit skit, det var dumt gjort. Men nu är det ombokat och denna gång, dåå e de jag som ska klarar det. Annars gräver jag ner mig själv. Så nu måste jag tvinga mig själv att plugga varje vecka ordentligt..

Kom ju då som sagt hem med 2bussen efter det hemska besöket på Vägverket som dessutom har varit dubbelt idag eftersom 08.15 när min uppskrivningstid var, så blev det inget eftersom hela deras datasystem var nere.
Så de som kunde, vilket inte var många, fick komma tillbaka om det fungerade senare. Och det gjorde det så jag skrev vid 12. Men det hjälpte ju inte.. I alla fall... Sen gick jag i rask takt och besviket ansiktsuttryck till Fröding för att sola, en positiv sak, som kan ha varit den enda var i alla fall att det var Nya Rör i alla solarium. Så in i 3:an blev det.
Och nu ska ni få höra:
Efter soltiden, när skulle jag sträcka ner handen efter min telefon, som låg nedanför på golvet, fick jag plötsligt se en mus komma springande från undersidan av solariet mot mina skor och min väska som låg på golvet.
Och där uder gömde den sig helt osynlig dessutom. Jag som är livrädd för möss gav ju såklart ifrån mig ett skrik och försökte sedan våga mig på att vifta till för att i största förhoppning tro att den skulle märka mina försök till att skrämma bort den, men där hade jag fel, dock.. Jag satt i solariet och tog upp klädesplagg efter klädesplagg för att på ett så smidigt sätt som möjligt få på mig allt utan att nudda golvet. När det bara var halsduken och skorna som återstod drog jag snabbt och modigt undan halsduken med ett ryck och där satt den lilla varelsen intryckt mot väggen som en liten boll. Men jag är så fruktansvärt rädd för dom där små, så löjligt egentligen men..
Sen öppnade jag dörren till solariet och den sprang ut, Gud vet vart den tog vägen sen, kanske till 4:an :D I HOPE!

Det var i alla fall en upplevelse. Sen kom jag hem för att ta en lång powerwalk. Blev ca 1.5 timma idag, skönt !
Efter walken blev det Quorn fileér i ugn med wookgrönsaker till som jag oxå tog i ugnen, mums !
Efter lite dator, m.m. var det dags att glysa lite på Handbolls-EM sen Gynning såklart, och till Gynning blev det jordgubbsmos (som jag tinade upp och sen kylde ner) med blåbär och lite is i, jammiii!
Så nu är Julia proppmätt, vilket jag inte varit på alltför många dagar nu. Tänkte snart gå och lägga mig.
Så att det blir helg någon gång. Outfit problem har jag till helgen oxå,men hoppas de löser sig med något :)
Har börjat med CLA nu och får se om det ger reslutat.. Nyfiiken...
På (antagligen) fredag ska jag till Sara för att färga håret, hääärligt.. Fick lite inspiration idag från olika håll så det kommer nog bli snyggt. Så nu ere bara solning som gäller så är nästan allt klart inför helgens bravader, haha !

Hoppas på mys på fredag med ;P


Ha en bra kväll allihopa !
J


Kommentarer
Postat av: kristin

"kanske till 4:an :D I HOPE!" hahaha;)
fy fan va hemskt att se en mus när man solar! inte så att man vill ha musen i sina kläder, men kul lät det;)

2008-01-23 @ 15:48:11
URL: http://kiiks.blogg.se
Postat av: Jenny

Meeeeeeeeeeen fy fan.. hade du sagt de hade jag ALDRIG legat i solariet på fröding för ca 20 min sen.. de e juh nästan så jag börjar undersöka under kläderna nu:/

2008-01-23 @ 19:04:33
Postat av: Julia

Jenny: Jag veeet, visst e de läbbigt. Men ska dit i morrn med, så hoppas på no mouse in the house ;)

2008-01-23 @ 19:08:21
URL: http://juvlijja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0