hear the clock is ticking


Jaaa, då var ännu en jobbtrip avklarad, och denna bestod av tre ställen. Det första stoppet var Höllviken, - riiiktigt mysigt och fint ställe, ett typiskt "sommarställe" skulle jag vilja beskriva det som. Vi bodde på ett kanon mysigt hotell som låg i Skanör, ca en mil från Höllviken. Jobbade under en beachvolley-turnering under dagen. Lite rast och sedan blev det ett ganska lätt avklarat jobbpass på kvällen. Så efter nerriggning av allt gick vi till BeanBar (har jag för mig att det hette iaf) och minglade lite med våra snygga San Miguel tröjor, haha! Sedan hem för sängen.
Dagen därpå gick ja upp ganka tidigt för att ta en morgonwalk, - jättemysigt och skönt med bra väder och fina vyer längs strand och underbara hus. Pierre (theboss) åkte iväg o köpte frukost, (eftersom dem byggde om frukostsalen på hotellet) och så satte vi oss på hotellets lilla innergård i morgonsolen, Kanonstart på dagen helt enkelt! Efter lite dusch, packning m.m. tog vi oss vidare mot Helsingborg
Där var det festvial så det var människor överallt. Jobbade själv under dagspasset och sedan tog Cissi över och jag fick rast och så jobbade vi nattpasset ihop. Trevlig men väldigt kall kväll. Var skönt att komma hem till vårat fina hotellrum på Hotell Comfort efter jobbet. 
Dagen efter var det dags att dra vidare mot Ronneby, sista stället. När vi kom fram var det hur varmt som helst, man önskade bara att få vara ledig, ligga på stranden, sola och bada, men icke. 
Det var riktigt kul att komma dit då dem hade satsat riktigt mycket på kvällen och lagt ut sand på hela ute serveringen och även på deras egna lilla innergård som oxå var en slags uteservering med massa solstolar, men även blivit dansgolv. Där hade vi våran bar, och hela stället var pimpat i Beach-tema, asnice!
Försäljningen gick dessutom bättre än någonsin, vi sålde nästan slut på hela deras San Miguel-förråd, så vi var nöjda, och dom. Riktigt rolig kväll, ...men det är alltid lika skönt att komma till hotellrummet och lägga sig under täcket, slappna av och sova.
Imorse åkte vi hemåt. Trist att åka bil i det underbara vädret. Men när jag äntligen kom hem dumpade ja alla sakerna tog med mig två handdukar, en bok och lite vatten, stannade till vid Frukot och Gott och köpte jordgubbar och en banan och sedan gick jag till Slottskogen och la mig där på en gräsmatta i solen. Äääntligen fick man njuta av solen.

Sedan kom älskade Mimmi förbi. Vi tjatade en stund och sen knallade vi hem till henne. Bestämde oss för att ta en mysig kväll på stan och äta något gott. SÅ vi duschade lite, och knallade ner mot Avenyn. Fullt nästan överallt men vi hittade kanon-platser på Bryggeriet. Helt okej mat, och ojj så mätta vi blev.. Tack för en helmysig kväll gumman !

Nu ska jag snart sova. Måste verkligen gå upp i tid imorgon så jag kan gå ut och gå, kommer vara alldeles för varmt att gå annars, sen blir det solning i Slottskogen.

Puss och Kram
hela daaa´n



vårat snygga åk ;P (tagen i grebbestad)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0