Good Times

De senaste veckorna har varit bland de bästa i hela mitt liv. Och därför har bloggen lagts lite på is eftersom man varken haft lust eller hunnit. Jag (och ett helt busslast plus lite till) har till att börja med varit iväg på en oförglömlig resa till Ayia Napa. Vill så gärna tillbaka och jag tror att det är det roligaste jag någonsin gjort faktiskt.. Tack alla som förgyllde! Extra tack till min underbara Homie, Lina, vi hade de mysigt på vårt lilla place, haha!
Partybåt, Free-Bar, takfester, natt-poolbad, piercing, parkvandring, - är bara en del av allt man upplevde nere på cypern. Totally fucking amazing kort sagt!  Efter Napa var det Bal som väntade, ochsjälvklart gjorde vi 89:or Bal-08 till den galnaste ever, vi kan våra grejer. Riktigt kul. Var lite rund om fötterna redan när vi anlände och värre blev det. Men av med de skyhöga klackarna och in på dansgolvet. Vi röjde och hade grymt skoj!
Sedan var det dags för "the-big-day", själva Studentdagen, Champagnefrukost hos Catte, skitmysigt och kul. Drack mycket till att börja med men det behövdes. ASTI förgyllde morgonen och en bit in på dagen. Tal i Aulan, vilket var nära-att-somna varning på flera gånger, kan ha berott på morgonens alkoholintag, but who knows.....
När talet var slut sprang alla vi med våra vita mössor på huvudet mot entré-dörrarna till skolans baksida, där alla nära och kära stod och väntade med skyltar m.m. Efter en ganska lång väntan och 9 ggr om av studentvisorna så släppte dom äntligen ut oss. Och det var nog den skönaste och med glädjefyllda känslan jag varit med om.
Tjoade ett tag allihopa innan vi skulle leta rätt på vår egna skylt. Först såg jag inte min med det dröjde inte länge innan jag fann den. Ett stort och fint rosa hjärna där det stod "Juvlia" på såklart. Tack så mkt för den fina skylten och all uppvaktning. Blev grymt glad att min älskade vän Mimmi kom och grattade mig med en blomma och bamsekram. Hon hade tidigare sagt att hon inte skulle få ledigt från jobbet, men där blev jag lurad. Positivt lurad, måste jag säga för jag blev verkligen huuur glad som helst :) Tack gumman ! Massa andra underbara vänner kom också fram med blomma och kram, speciellt glad blev jag när Glenn kom oxå, inte träffat honom på så länge så det var så mysigt..

Sedan tågade alla studenter upp i ett långt led för att gå upp mot stan och utbringa studentskålen på statt. Efter skålandet var det dags för vagn-åkning vilket var lika kul som allt annat, om inte roligare. Vi skrek, sjöng och sprutade Champagne. Efter ett antal åk genom stan fick det bli hemåning för middag och fika hos mormor och morfar. Tack för den mysiga uppvaktningen och tillställningen och för alla underbara presenter. Party hos Ellen väntade och sen kom inte Julia längre, jag dissade statt och mamma kom för att hämta mig, Sovdax!

Nu vill man bara tillbaka till allt. Skulle gärna åka tillbaka till Napa, men det ville jag så fort jag kom till Sverige i och för sig. Hela studenten skulle jag vilja göra om för att det var så himla underbart. Man vill bara spola tillbaka tiden, vill inte att det redan skall vara över liksom. Så här kul känns det som attman aldrig mer kommer ha. Det har verkligen varit underbara veckor nu i slutet och jag är riktigt avundsjuk på de som har allt detta att se fram emot. Men heeeey, nu börjar väl vuxenlivet va? Not for me. Jag blir vixen när jag vill bli vuxen, och det är inte ännu. 
Nu har jag flytt och kanske ett heltids-jobb framför mig som väntar. Ska bli grymt kul och skönt med flytt, kul att komma närmare mina underbaringar men hemskt att lämna endel underbaringar här hemma med, och andra Extra mycket.......

Idag har jag varit på mina bröders skolavslutning och det var kul med mysigt sällskap. Åkte och åt på Nässundet efteråt och nu är jag hemma för lite chill. Kanske sticker in till my lovely Bell senare men vi får se. Blir troligtvis filmkväll och mys ikväll isf med lite mer mys-sällskap, ohyes. Riktigt ruggväder idag så det är lika bra att krypa ner under täcket och mysa med en bra film och bra filmsällskap. Tänkte snart slå på John Tucket Must Die, var så längesen jag såg den. 
Ska försöka blogga lite mer nu, men har haft så fullt upp på senaste med allt med studenten m.m. 


FilmDax! Puss
J 


(Bilder kommer)





Kommentarer
Postat av: Mimmi

Klart jag kom och grattade dig hjärtat mitt.

Men jag fick kämpa för o få ledigt, det kan jag säga dig:P

love you

2008-06-12 @ 19:31:11
URL: http://mimmikahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0