break it off

Just hemkommen (ca 1 timma sen) från middag hos moster med släkt och familj. Myyycket trevligt och mysigt. Slutade med att vi tog fram dooleys flaskorna och roliga citat m.m. från Mosters dator som hon roande läste upp för oss alla, och alla dog av skratt. Det var allt från snuskiga videos till roliga "försök att tala engelska"-texter m.m.
Kul hade vi, och lite alkohol gick det åt. Men inte så mycket för min del alls. Det bjöds på goda cocktails när vi anlände, kycklingsallad som huvudrätt, och jag fick en alldeles egen sallad utan kyckling, det var jättegott ! Till efterätt var det kladdkaka (schhhhhokladtååårta, som lilla Ingrid säger) märk på just "sssccchhhhhh-betonelsen" hon gör. Sååå söt alltså. Hon vill alltid ha sin chokladtårta den lille sötungen. Och det får hon ju såklart, ingen kan motstå det sockersöta ansiktet. Fanns även bullar och kolakakor. Så där gick man inte ifrån hungrig, haha.. Är på tok för mätt nu dock. Men det är ju trots allt Fredag...
Ska snart packa inför i morgon, och även inför göteborg. Tar med mig väskan till Mimmi, vi ska ju åka ner tillsammans på söndag. Skönt med sällskap på tåget, det har jag inte ofta kan jag lova. Ska bli trevligt..
Imorgon ska jag upp och träna, sen åka in till Mimmi, upp på stan och fika/luncha, sedan iväg till Nattagumman och göra en eller två sminkiningar på henne, (Geee mig inspiration), sedan tillbaka till Mimmi, helst hinna sola med, och sen göra ordning sig för kvällen, och därefter sätta igång, puuuuh......
Skräll att jag ska ha hundra saker på samma dag att göra, jämt. Inte konstigt att jag är en sk stressad människa. Men vad fan - hellre än att sitta inne liksom..

Ska bli skönt att komma till Göteborg, kommer dock vara själv till onsdag eftersom pappa är i Stockholm på jobb, men hittar nog på det ena och det andra ändå.. Måste plugga massa med (Geee mig ork till det oxå).
Så ska jag träffa Lotta (som sminkar på Bingolotto som jag var med på för några månader sen). Hon sminkar även på SVTs serie Andra Avenyn, så jag skulle komma dit och kolla lite tror jag, och så skulle vi som sagt fika och träffas lite.
Nu måste jag nog sätta igång med packningen, har endel att göra innan jag kan lägga mig.
Skönt med två veckors ledigt nu, hoppas man hinner njuta av ledigheten innan riktiga verkligheten börjar igen ...

Puss J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0