torsk på tallinn?

Efter en mycket trevlig helg med Bella så åkte jag till Tallinn på måndagen. Våran klass skulle på "studieresa" så vi tog tallink båten från sthlm, till tallinn. Klassen var i full fart med spriten på kvällen, men ja var lugn.. Kändes grymt skönt. Somnade dock 5, och upp runt 8 så kändes väl kanske som lite bakfylla trots allt. Jag och Erika försov oss till frullen, men vi hann tillslut.... Väl framme i Tallinn kom vi till vårat UNDERBARA hotell (ska lägga in lite bilder så småningom). Vi bodde på ett SPA-hotell, det var jättefint. Cool design, även om det kanske var lite fööör mycket på vissa ställen.. Men där trivdes vi. Efter ehn liten powernapp som dock var mycket kort skulle vi ut och bli guideade och sedan strosa lite på ett köpcentrum, men det blev inte långvarit.. Tog en till powernap efter tripen runt om på Tallinns gator och sedan var det baddags på SPA´t. Smart som jag var så hade jag glömt bikini så det blev inget badande för min del, men jag kollade på när de andra plaskade, och låg på en solstol med mjukis, soft det med faktiskt... Dock lite varmt och stickande klorlukt i näsan :D Men det gick bra en stund åtminstone..

Vi har varit på lite guideningar, som vi turister höll i som sagt. Jag själv var inte så värst förberedd om man får säga så, men fick till de på något underligt sätt i alla fall, i och för sig så var inte någon av oss så speciellt laddade och förberedda, så det var väl tur i alla fall..
Min mormor och morfar var även med på resan, något jag fick reda på två dagar innan, dom visste inte heller att vi skulle iväg samtidigt och på samma resa. Men inte nog med det, vi bodde tillochmed på samma hotell. Var riktigt mysigt att ha mormor och morfar där måste jag säga. Vi hookade up med dom  vid min guidening också, så då följde dom med till vårt nästa guidestop. Morfar tog täten eftersom han hade koll på läget, så klassen litade på honom och hakade på. Och självklart hade han stenkoll, som vanligt :) Sedan fikade vi på ett mysigt ställe och lite senare blev det mat innan båtresan hem. Den var lugnare än resan dit och det var sååå skönt. La mig tillochmed i tid för en gångskull, som jag inte ens gör hemma liksom. Vaknade morgonen där på, och vi var på svenskt vatten, urskönt! Aldrig läntgtat så efter Sverige tidigare. Utvilad och nyduschad gick jag upp med lite girls för frukostdags, Gott! 
Fick i alla fall med mig en Absolut Vanilla från båten, ( så om någon vet ngt goytt man kan grogga den med, förutom typ mjölk, och INTE cola ) Framme i sthlm vid tio och solen sken. Lagom ångest att sitta i en trång och varm buss i flera timmar kan jatg lova. Men några timmar senare var vi äntligen hemma. 
Väl hemma var träning först på listan. så jag tog en springtur, för att sedan sitta i utemöbeln och snacka skit med mamma. Var ju flera dagar sen ..... Dom hade som sagt inget gym på hotellet. När jag frågade så fick jag svaret; - Nooo, sorry, this is a relaxegym... EEEHM, oookej... Så utan träning i ca 3 dagar, trist! Men nu är man hemma i vardagsrutinera igen med mat och träning och Fan vad jag trivs!
Jobbar i butiken hela dagen  idag, lite trist när det är så underbart väder ute men.. Jobbar imorrn oxå. Ikväll ska jag och Bella hitta på något. Och imorrn ska jag på 40års kalas hos min mosters man, sen får vi se vad som händer. Sola och walk ikväll med Bella är i alla fall inbokat, Nice! Blir nog en vit helg denna helg, skönt med det ibland oxå..


Grattis Natta gumman, som fyllde 19 igår  )


Ha en underbar dag i solen, och kom gärna och handla ; )!

Julia



Kommentarer
Postat av: bella

Jaaaaa det ska vi :):):)

2008-05-09 @ 15:54:22
URL: http://buus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0