a place for you


Bloggtorka, I know, inte orkat eller haft lust. Nu har jag blivit sjuk också, det är inte så roligt, men hoppas på tillfrisknad snart, frossar alla sorts huskurer i hopp om att det skall fungera. Då till helgens höjdpunkt - MMA-galan;

- Det var så himla kul, grymt, spänannde - ALLT. En grym kväll helt enkelt. Satt ju på första raden så vi såg jättebra och det gjorde mycket. De första matcherna gick rätt snabbt och blev inte mer än någon minut in på första ronden innan dem avgjordes, så det var inte lika kul att se, ingen spänning liksom. Den riktiga matchen började nog när Anders Hansson och Peter Ottosson fightades. Minns jag rätt nu så blev det i alla fall 3 ronder, alltså blev den fulländad, eftersom en match består av 3 ronder varav varje är 5 minuter. Och de var väldigt lika i matchen, och Peter tog såå mycket smällar och var så envis, han blev nästan helt knocked out men ställde sig direkt upp när han flög bakåt, den viljan var grym att se. Fast det slutade ändå med domslutet att Anders vann - matchen mellan dem var en av dom bästa tycker jag, hände mycket och kul att se någon så envis och stark.
Det var sammanlagt 12 matcher. Och det var inte bara killar från Sverige, utan även från Danmark, Norge, Schweitz, Frankrike, Spaninen, UK - riktigt kul. Sedan gick det några spännande matcher till innan det var Agust tur (Agust är han som in princip införde MMA i Sverige med en del hjälp såklart men, och det är han som pappa är vän med och som fixade våra biljetter, han har FIGHTER CENTRE som ligger i vår byggnad här). Så Agust Wallen är ett känt ansikte inom sporten, och alla hoppades på vinst såklart. Han mötte en kille från Frankrike, dom var ganska jämna i fighten, men Agust tog hem det hela! Det var riktigt kul att se hur tekniska dem var om man jämförde med de första fighterna, inte konstigt när han hållt på ca 10 år heller men.. 
När det var dags för näst sista matchen kom en envis jäkel från Spanien som mötte Alexander Gustafsson, som jag dömde alldeles fel till en början, - "han ser inte mycket ut för världen", sa jag till pappa, - en liten kille som dessutom inte var alls gammal, såg varken farlig eller galen ut vilket endel av de andra verkligen gjorde, men man dömer gärna fel..
För han knockade honom totalt. Riktigt ivrig i slagen och han hade hela övertaget i matchen, men spanjoren var lika envis han, så han tog emot alla hårda smällar och låg hela tiden i underläge, så tillslut slängde hans coach in röda flaggan och tyckte det var nog så matchen avgjordes med att Alexander Gustafsson från Stockholm vann. Sista matchen var Super Heavy Weight - det var skoj att se, men matchen blev inte långvarig då Eddy bengtsson vann över Andy Hillhouse från UK.
Sen var det slut
, vilket vi inte ville alls, önskade det var längre.. Allt var verkligen en upplevelse att se, särskilt för mig (pappa och brorsan också), som aldrig sett det i verkligheten förut, utan bara på TV, sådan skillnad. Okej, jag älskar Fotboll och Hockey, men det kan ju slänga sig i väggen jämfört med detta alltså, nästa MMA gala sitter jag också bänkad framför, det kan jag lova. Synd att dem inte är oftare bara. En riktigt rolig sport att vara publik till. Tack för upplevelsen!


Idag ska jag försöka bli frisk som sagt. Igår åt jag nog konstant hela dagen, haha. Bakade kolakakor till pappa som Grattis i efterskott på Farsdag, och han blev superglad, goda blev dom, mums. Sitter här med tända vanilj-ljus och det bara kliar i benen, vill ut i friska luften, röra på mig, men måste bli frisk först, trist, Ge mig en mirakelkur?!.. Later!




blev inte så bra bilder, men kommer mer när brorsan laddat in sina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0