the battle


Hemska mardröm. Visst har man aldrig förnekat till att man är en aning fåfäng... Drömmer man att något hemskt inträffar en vad gällande något i ens utseende - tänder, hår, m.m. då vaknar man inte gott sen - men "shi fick väl jag" som försov mig en aning. Brukar ibland drömma att jag får alla mina tänder utsalgna och att det VERKLIGEN inte går att göra något åt det.Samma gäller katastrofala saker med håret - som jag drömde om just i natt.

Drömde att jag blev rödhårig (knallröd), kort hår, lugg och sen blev det hela helt plötsligt så där "fjortisblondt" som mamma brukar säga (ett försök till att ljusa upp håret då det resulterar i GULT), och denna färg hade jag, - med RÖD/ROSA slingor i. Maaajjj gaaard! Det var hemskt, och jag vaknade med bultande hjärta...

Tänk att en så liten "fjuttgrej" kan få en att må dåligt i drömmen, när man vaknar och i största allmänhet. När det egentligen finns så mycket annat som äe 10 gånger värre och det dubbla.
Det finns så mycket man lägger energi och tid på som man själv anser är "världsviktigt", men sjukt egentligen när det finns så mycket annat som verkligen behövs läggas mer tid på.
Om man istället skulle använda all den tid och energi man lägger ner på sitt utseende, sin vardag osv till något nyttigare och vettigare som kan förändra viktiga saker, såsom att rädda en regnskog, för ett exempel bara, så tror jag att många regnskogar skulle bli räddade. För hur många i Sverige är inte fåfänga? Samt hur många i världen är det inte?
Största delen av alla program som visas i Sverige och säkert USA också handlar oftast om utseende, ialla fall är baktanken den samma. Skärpning - egentligen! Men vem gör så.. Tänker bara några likt detta på jorden så händer ändå inte mycket, ...eller hur... Och som sagt - Jag är verkligen fåfäng! Men man börjar ju fundera över sig själv och andra, ibland.. Det är ju skamligt egentligen, och nästan lite pinsamt...

Nu måste jag nog ta tag i Frukost och iväg o sola med (haha), ska ju jobba klockan 14 och försov mih som sagt.. Ciao!





Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA ska du säga bruden!de enda du gör är att träna o äta rätt, vem borde inte tänka mer på regnskogen än just DU!! tylig är DU!

2008-11-29 @ 10:36:36
Postat av: Julia

Svar till Anonym:

Hmmm, undra om det var syftet med inlägget.....

"Någon" förstår nog inte riktigt innebörden.

Haha! :D

2008-11-29 @ 10:47:50
URL: http://juvlijja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0