there goes my hero


Inget gymmande idag, men imorgon så. Betyder att det blir extra hårt med tanke på att det inte blev av något idag, aight Scarlet?!.. Hämtade ut mina receptbelagda Voltaren jag fick igår och nu känns det lite bättre, bara jag tar det lugnt och äter dom som man ska så kommer det snart bli mycket bättre, så nu ska jag sköta mig.. 
Var iväg och handlade massa med pappa efter apoteket, jag bara äälskar att handla mat, det är så roligt. Handlade massa Bulgur och Quinoa som jag tänkt börja äta igen, plus massa mer. Blev en hel del olika frukter och bär, köpte bl a en Kokosnöt - älskar Kokos men har aldrig provat Kokosnöt innan, ...men hur skulle man få upp den då? Försökte med en vass kniv, men fick inte fortsätta då jag inte är den bästa på att hantera knivar. Googlade lite, fick lite tips och sedan var vi igång, jag och pappa. Tillslut fick vi upp den, .. okej, - pappa fixade näst intill allt, men jag instruerade honom... Det var gott, men orkade bara halva så sparade resten till imorgon, var mäktigt och blev för mycket efter några bitar, men muuumms! Har kollat "Du är vad du äter" och druckit nya Teét som jag köpte förut, Röd Skymning, jättegott - och koffeinfritt, så bra kvällste. Men måste köpa några stora koppar hit, så jag kan slippa att dricka ut min shaker, - vill man ha mycket te så... Väntar på att "The Ultimate Fighter" ska börja på Tv4Sport och sen ska jag försöka komma i säng i tid så jag kommer upp i bra tid imorgon. Ha en bra kväll, Ciaao!




Kommentarer
Postat av: Lina

Hur kan du uppmuntra tjejen som skriver till dig att sluta äta middag???då är du helt fel ute,äta regelbundet var tredje timme och hålla lågt på kolhydrater och högt på protein är det viktiga om man vill gå ner i vikt,och träna.

2008-11-13 @ 21:47:21
Postat av: Julia

Lina:

Men snälla lilla du, jag har sagt snarare tvärt om! Om du läser lite noggrant. Och jag vet precis hur man skall gå ner i viktigt - vad som gäller, men tack ändå! :)

2008-11-13 @ 21:50:25
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Simone ♥

japp älskar också de tröjorna :D de är fräna eller coola. :)

2008-11-13 @ 22:17:38
URL: http://muchi.blogg.se/
Postat av: Anonym

helt ofattbart många som hackar på dig :S



tittar in här ibland, gillar din blogg!

hoppas för guds skull att du inte bryr dig om de elaka kommentarerna.

du är säkert en förebild för många. ta hand om dig!

2008-11-13 @ 22:50:26
Postat av: XochY

Hur öppnar man en kokos då?

För ja kan inte få upp min kokosnööööt...

Kika in vår nya sexblogg! :)

2008-11-13 @ 22:55:54
URL: http://confessionistas.blogg.se/
Postat av: Julia

Anonym:

Haha. ja dt finns folk till allt, som sagt..



Kul att du tittar in, OCH gillar den.

I don´t, tycker snarare synd om dom som klackar ner på andras liv, måste ju betyda att dom inte har ngt eget. Tack, igen! :) Take care!

2008-11-13 @ 23:18:55
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Natta

åt du som du skrev att du skulle igår? hur ofta äter du bröd?bara på helgerna? :D älskar din blogg, bästa hittils :D

2008-11-14 @ 08:41:31
Postat av: Julia

Natta:

Ja nästan. Blev dock inget mellanmål, dålig på det igår.. Men annars så, fast att ja åt en halv kokosnöt på kvällen :) Man blir inte så hungrig av att sitta inne en hel dag, trots att man ändå måste äta såklart. Men ja har en dålig ovana att bli sugen på saker på kvällen, men bara att försöka kämpa emot, om de inte är helg då :) sent ska man ju helst inte äta. äter meest på helgerna JA. Men i onsdags åt ja alldeles för mycket bröd faktiskt.. Något särskilt mål du har? Med kost o träning?

Tack så jättemkt :P Kram

2008-11-14 @ 11:17:52
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Natta

okej, va sjukt, exakt samma här, blir såå sugen o allt på kvällarna o de är verkligen svårt att kämpa emot de!.. brukar du klara och låta bli? mitt mål? nae inte direkt något speciellt.. :)

2008-11-14 @ 11:46:55
Postat av: Julia

Natta:

Haha okej, jo det är rätt vanligt. Men protein är bra att ta på kvällen som ett kvällsmål, helst inte kolhydrater sent. Kolhydrater skall du förövrigt dra ner på så mycket du kan om ditt mål är att gå ner i vikt, självklart behöver du kolhydrater till viss del om du tränar hårt. Men se till att få i dig de rätta. På kvällen kan du t.ex. ta Kesella 1% med funlight eller annat i som du tycker passar, ta gärna i lite psyliumfrön med för att sänka GI:t. Några tips som jag fått innn iaf, tycker dom är bra :)

2008-11-14 @ 12:06:23
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Natta

vadå funlight dricka i kesellan?? naturel kesella?men jag älskar ju bröd, o ja tycker man ska få äta det som är gott med, inte vara så hård mot sig själv hela tiden!? äter du aldrig kolhydrater alltså?så mycke som du tränar :S

2008-11-14 @ 12:21:12
Postat av: Julia

Natta:

Ja, blanda ihop det ordentligt, superbra om man är sötsugen men inte vill äta godis, dämpar sötsuget och är gott - blir som en youghurt.. :) yes, naturell kesella 1%. klart du ska äta bröd, handlar bara om att äta rätt mängd och helst inte på kvällarna. Klart jag gör det, min gröt t.ex. Plus en hel del annat. Men vill äta bröd när jag unnar mig ngt t.ex. på helgerna, det är som godis för mig, och då äter jag alldeles för mkt :D

2008-11-14 @ 12:37:12
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Natta

okej, tack för tipset:) har du mer bra tipppps?:D ahjo, jag förstår vad du menar, det är som godis ja, haha! fast godis&glass är med gott ;) men du brukar inte äta nått alls på kvällarna eller`?

2008-11-14 @ 12:47:56
Postat av: Julia

Natta:

Ingen fara. Beror på vad för tips du är ute efter? Och varför vill du lägga om din kost/vad är ditt mål? Ja glass är underbart, mums! Joo, äter oftast inte efter sju men. Dricker mycket te och så äter jag lite frukt kanske, beror helt och hållet på, är man hungrig ska man ju äta..

2008-11-14 @ 12:53:21
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Natta

jag vill lägga om den för vore kul och testa något nytt :d sen är de ju inte fel och gå ner i vikt heller :D tips på lyckad viktnedgång alltså?

2008-11-14 @ 12:56:45
Postat av: Julia

Natta:

Skriv din msn, så ´kan ja ge dig de tips o kunskaper jag kan, får vi se sen :) Addar dig så fort jag hinner, ska iväg nu :)!

2008-11-14 @ 13:01:01
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Natta

jag har ingen msn.. men om du bara skriver ner lite tips och kunskaper här i din blogg,som svar, så ska jag sluta fårga något mera sen!:) de sista tipsen bara, tack!

2008-11-14 @ 13:04:57
Postat av: bella

Bra det Julia! :) Men du kanske skulle ge henne ett tips att gå till en dietist istället om hon nu vill gå ner i vikt och få det gjort ordentligt.. Det kanske sitter en tjej som är smal som en pinne och och vill ha tips, om jag var du skulle jag hellre be henne rådfråga någon som är proffesionell och sen hålla sina egna dietknep för sig själv ? :)

2008-11-14 @ 13:37:20
URL: http://buus.blogg.se/
Postat av: Natta

varför säger du så bella? hon är snäll som hjälper och jag gillar julias blogg?! varför skulle hon inte kunna ge mig tips, jag är en normalviktig 18-åring så inget att orora sig för. snälla Julia? varför lyssna på den tjejen?varför inte dela med sig av sina kunskaper och knep? hoppas du svarar iaf..om du inte vill förlora läsare

2008-11-15 @ 09:58:47
Postat av: Julia

Natta:

Finns tips i ett tidigare inlägg :)

2008-11-15 @ 12:30:54
URL: http://juvlijja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0