the sun goes down


Den brända popcornslukten finns fortfarande kvar i lägenheten, och det luktar hemskt. Förhoppningsvis får jag bort endel av lukten nu när jag är igång med matlagning. Just nu har jag Pangasuisfilé i ugnen med god kryddning (exprimenterar med mina nya kryddor jag inhandlat), så jag hoppas det blir bra. Har tänkt grilla dom i ugnen så dom blir knapriga och goda (med tips från Vanessa, sist jag var i Stockholm, får se om jag lyckas lika gott som hennes - tveksamt). Har även gjort en Proteinpudding tills ikväll efter träningen - hunnit med mycket denna morgon. Var trött imorse så tog därför lite sovmorgon istället för att skynda mig ner till gymmet i busvädret. Körde 90 min på cykeln här hemma istället, gick bra det med. Idag åker brorsan hem, tråk. Ska följa han till tåget sen, men först ska vi ta en fika. Och jag kan med stor säkerhet säga att vi fikar på Condeco och att jag tar en Bran Muffin, - my new passion... Sen blir det gymmet för mig, äntligen. Foten mår kanonbra, men pencillin-kuren skall ändå ätas klart. Hemskt och tråkigt väder idag, så efter gymmet blir det nog ett varmt skumbad och sen ska jag börja pyssla med Mormors present - Scrapbooken. Leta fram massa bilder blir det första momentet, och imorgon ska jag nog ge mig ut på sökning efter "the perfect Scrapbook" förslag?!! Dax att kolla till firren i ugnen, Ciao!

Grattis Fanny, min saknade vän - som fyller 20 år idag!
Ledsen att jag inte kan fira dig på dig dag, men det skall tas igen..



Kommentarer
Postat av: sandra

jäklar 90 minuter =) jag är helt slut efter en halv timma :P

2008-10-13 @ 18:07:16
URL: http://sandragranath.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad är det för speciellt med de muffinsen ? :)

och vad är det i proteinpuddingen ? :)



nyfiken =)

2008-10-13 @ 20:46:12
Postat av: bella

Du hade inte tänkt avsluta din penicilin kur innan du kör igång så hårt ? Jag menar 90 minuter på en cykel när foten inte är bra? Doesn't sound good to me! Men det är ju bara min åsikt....

2008-10-13 @ 21:02:19
URL: http://buus.blogg.se/
Postat av: Julia

Svar till Anonym:

Dem är så sjukt goda - det är ju som ett grovt bröd och inte muffins - ser bara ut som en muffin. Testa:)!

Det är lite olika beroende på vad jag vill ha, men bara att välja någon smak på protein (choklad rekommenderas) och sen blandar/vispar/shakear man det med soja-mjölk (kesella/naturell youghurt för den som vill). Man kan även ta i bär/cocos/nötter, vad du själv vill.

Och sedan läggs det i frysen. Jag har det extra länge för att få "glass-konsistens" men annars räcker ca 30-40 min. MUMS! :) And no sugar.. ;P

2008-10-13 @ 22:29:44
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: bella

Nu är det ju såhär Julia att jag kan inte sitta och vara omtänksam och säga stackars dig när du ena dagen skriver att du har ont och du kan inte gå på foten samt äter medicin för det, och sen i nästa stund så kör du för fullt! Jag hackar verkligen inte utan jag menar bara att själv skulle jag låta kroppen vila, det betyder inte att man ska ligga som en säck potatis hemma och gå upp 20 kilo för lite ont i foten.. Jag tror det är bättre jag slutar läsa din blogg istället för just nu finns det ingenting som intresserar mig och det spelar heller ingen roll vad jag säger även om jag skulle vara omtänksam vilket jag egentligen ÄR när jag säger "ta det lite lugnt" vilket du inte verkar förstå innebörden av utan tar det som kritik.. Lycka till i fortsättningen!

2008-10-13 @ 22:49:39
URL: http://buus.blogg.se/
Postat av: Fanny

Tack så mycket gumman för den fina gratulationen i din blogg:)

Saknar dig massor, jätte synd att du inte kan komma. Men vi ska såklart ta igen det nån helg du och jag ;)



Puss o kram

2008-10-13 @ 23:54:33
URL: http://blomfanny.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej :) tack för tipsen!

2008-10-14 @ 08:27:33
Postat av: Julia

Svar till Anonym:

Ingen fara, kul med någon som är positiv för en gång skull ;)

Fråga gärna om mer du vill veta, och har du tips och råd till mig tar jag gärna emot det med.

Nyfiken på hur dina Proteinpuddingar blev, så skriv gärna om du testar att göra dem, alltid kul att dela recpet med ngn, kommer alltid på ngt nytt man själv inte tänkt på.

Kram J

2008-10-14 @ 11:01:07
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror att de som är negativa till dig egentligen bara är avundsjuka, vem vill inte vara nyttig och må bra?

tror inte att jag kan lära dig så mycket, men det är kul när du lägger ut små tips:)

kram

2008-10-14 @ 13:28:55
Postat av: Julia

Svar till Anonym:

Kanske det, jag spekulerar inte i vad det nu är som gör att folk ska kritisera o lägga sig i folks liv så mycket, onödig tid..

Man ska göra det man mår bra av, sen får alla andra tycka precis vad dom vill! :)

Men tips kan man alltid dela med sig av. Vad bra, önskar du något speciellt tips m.m., så säg till? :) Kram

2008-10-14 @ 13:40:33
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anonym

inte direkt, fortsätt som nu bara. intressant att läsa recept och sånt eftersom jag också är vegetarian :)

man blir väldigt inspirerad av att läsa om all din träning också:)

2008-10-14 @ 22:40:07
Postat av: Julia

Svar till Anonym:

Vad kul, det glädjer mig :)! Ja men då ska jag försöka få in lite mer tips då, för oss veggos ;D

Vad kul att du skriver så, tack! har du ingen blogg?

2008-10-14 @ 22:48:40
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej jag läser bara ;) hihi



låter bra, man kan ju variera maten i oändlighet om man bara har fantasin =)

2008-10-15 @ 19:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0