keepin´ me from see the real things


Då har man varit i Sandviken också! Åkte vid 12 på lördagsförmiddagen, körde karavan med släktingarna härifrån - vår familj, mina två mostrar med familjer och mormor & morfar. Trevligt att åka alla ihop, särskilt eftersom vi planerat att stanna och fika vid något mysigt ställe efter vägen, vid någon sjö eller så, alla tog med lite matsäck. Så vi hittade ett kanonmysigt ställe utanför Lindesberg, vid en sjö tillochmed. Dukade fram all matsäck, pastasallad, bröd, bullar, kaffe, saft och massa mer, åt lite och tog en sväng med vovvsingen. Körde sedan vidare, och nu var det min tur att köra resten. Stannade till vid något mer ställe innan vi var ända fram, (har dock glömt bort vad stället hette), men vi bodde på en stor fin herrgård i alla fall. Det vankades tipspromenad, och eftersom vi hade med oss vovven tog vi med henne på turen, och sjääälvklart vann vi också! Lite chill och fix innan kvällens middag, som skulle hålla till i Herrgårdens matsal, ritkigt fint! God mat, men för mycket..
Umgicks, lekte lite lekar, pratade och roade oss och varandra. Jag min kusin Kajsa mfl gick ner till en stuga och var där för att chilla lite en stund och vid kl 1 ungefär slutade kvällen
Jag och mamma gick upp vid 8 imorse för att gå ut med vår lilla goding, tog en runda runt "bygden" mysigt ställe och jättefina hus, så efter 45 min hade vi gått runt allt och då var det dags för frukost i herrgårdens matsal, mums! Hotellfrukost is the shit alltså, och på söndagar är det sååå tillåtet att ta "det lilla extra", synd bara att man inte orkar äta allt man vill ha.
Begav oss hemåt runt 11, jag körde, heeeela vägen. Stannade till i Avesta vid Dalahästen för lite bensträckare och fika för dom som ville, och sen bar det vidare hemåt. I´m the king on the roads, måste ta tag i det där alltså (kortet)! 
Har just tagit kvällspromenad med mamma och vovvsingen och sitter med en kopp te vid köksbordet. Måste packa klart allt jag ska ha med mig osv för imorrn, åker hem till Göteborg då. Kommer fram vid 19 tiden, och vid 19.30 sitter jag bänkad framför första Frölunda-matchen, mot HV, Gooo Indians!   Ha en mysig kväll alla

" En rolig sak från ditresan var när jag gjorde en omkörning som vem som helst hade kallat IDOTGREJ, - men så var inte fallet, utan så här var det; Hade en bil med släp framför mig, och jag hatar verkligen såna där segproppar som finns på vägarna, ville köra om helt enkelt, men kom inget bra tillfälle till det. Moster med familj låg framför oss och hann köra om vid en snabb raksträcka men den räckte inte till åt oss. Dom kom då en bit framför, och såg alltså en lång väg framåt. Så dom ringde och sa att det var lugnt och tomt längre fram, vi såg ju inget eftersom det var backrön och kurvor, så jag la gasen i botten och körde om! De bilarna bakom oss och den jag körde om, måste ju trott att jag var galen, jag såg ingenting framför och det kunde kommit en bil i kurvan eller bakom backen, men jag visste ju att det inte gjorde det, eftersom dom precis ringt, och såg långt långt fram. Det var så roligt, när vi kom på efteråt hur farligt och dumt det måste sett ut, det hade i alla fall jag tyckt. PLUS att det stod Övningskör på bakrutan (eftersom vi för en gångs skull hade skylt, bra gjort) Haha! Det var nog roligare att vara med om det, än att återberätta det, men ändå så var det sååå kul, så kunde inte låta bli. " 



Kommentarer
Postat av: N A T A S C H A

haha :D ! cool bild där nere by the way (; ser ut som victoria.B

2008-09-14 @ 21:20:23
URL: http://taschaa.blogg.se/
Postat av: bella

Jaa det ser lite skumt ut eller hur :)

2008-09-14 @ 21:32:10
URL: http://buus.blogg.se/
Postat av: Linnea

Gillar att läsa dina inlägg

2008-09-14 @ 22:08:18
URL: http://oddneus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0