tell me why


Sitter i soffan och är kanonmätt just nu! Jag och pappa har lagat Fajitas - se recept längre ner. Vi har varit på stan hela dagen, blev Kungsmässan, Freeport och Avenyn en sväng. Pappa köpte en snygg kostym och två par kostymskor. Jag fick en urmysig stickad tröja i svart från MQ, ett par nya skor till gymmet från Nike och ett par korta shorts från Nike till träningen. Kanske dyker upp lite bilder på sakerna sen, dålig på det där men.
Sen kom vi på att vi skulle laga något gott i stället för att äta ute, och då fick det bli Fajitas a lá Familia Grubisic. Blev supergott så nu ligger vi båda utslagna i varsin soffa som två säckar potatis. Men ska nog ta en promenad i det härliga vädret lite senare så känner man sig bättre sen.
Har precis bokat ett pass för imorgon: S-Core, ska bli kanonkul! Vi tar nog en springtur på bandet efteråt också eftersom passet bara är 30 min. Nu ska jag vila en stund så jag orkar ut på en promenad, trött idag faktiskt, men behöver mer av den sköna friska luften känner jag. Ha en underbar dag! Ciao

Recept på våra Fajitas:

Du behöver:
Scuash
(stavning)
Grön Paprika
Röd Paprika
Gul Paprika
Champinjoner

Valfritt bröd, pita, tortilla, m.m.

(vi köpte ett osötat orientaliskt i fullkorn)

Diper:

Salsa (tomat)
Creme Fraise/Gräddfil
Guacamole
(Fajitas såsmix)

Gör så här:
Skär alla grönsaker. Börja med att lägga i scuashen, eftersom den tar längre tid,
lägg sedan i paprikan, och sedan i med champinjonerna.
Allt skall bli till en enda röra, när det är klart blanda i fajitas såsmixen, som vi
hittade i tacohyllan i affären, lite kryddig och ger grönsakerna lite mer smak.
Lägg sedan upp grönsaksröran på tallriken tillsammans med ett bröd och de
dipper du valt ha med.
Smaklig Måltid!




från matlagningen - såg så härligt ut med alla färger




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0