with open arms and open eyes


Då var Värmlands-vistelsen slut för denna gång. Tog en cykeltur runt "bygden" imorse för att få röra lite på mig innan den långa och tråkiga tågresan. Blev ca 1.5 mil, och lite till. Riktigt skönt men tungt i uppförsbackarna vill jag lova, men vem ger upp?! I Don´t... Lite mys med mamma innan jag skulle dra iväg till tåget, och sen var det dax. Hade sååå kul på perrongen innan tåget gick, mamma gissade lespiska par, och det visade sig att hon hade heelt rätt, vi skrattade åt det och massa annat så vi höll på att vikas på mitten, en bra avslutning och hejdå-stämning, (jag som hatar att åka ifrån mina kära). Men kan utan tvekan sammanfatta denna vecka i Värmland som riktigt mysig, trivsamma och Aktiv... Tack alla godingar som förgyllt den, särskilt familjen (världens bästa) och Jenny gumman!

På tåget hade jag en gangster bakom mig, full var han också, och säkert mer än så.. Han somnade tillslut - men innan det så gick käften i ett på han, pratade om både det ena och det andra, - han var farligast i Värmland, den och den skulle dö, han kunde inget annat än att slåss, man ska aldrig vara godtrogen, musik hit och dit etc.etc. Som sagt, myyycket snack plus en stark sprit och rökdoft, INTE SÅ BEHAGLIGT! Men men.. Framme efter en seg resa i alla fall. Hade tur (i oturen) som hann med 3an, fick springa en bit för att hinna med, så hann precis. Åker aldrig spårvagn annars, eftersom jag Alltid går till stan, men pappa var inte hemma och min väska var sååå tung att dra så beslutade mig för att ta spårvagnen, vilket jag inte skulle gjort;
- Det stod två stycken, en kille och en tjej vid mig och de tittade sig omkring väldigt mycket, sen såg jag en annan kille som satt längre fram i vagnen som också tittade mycket runt överallt. Men jag tänkte väl inte mer på det, skulle ju gå av om några hållplatser liksom. Så helt plöstligt - som värsta maffian, FBI eller liknande tog dom fram sina små "brickor" där det så fint stod kontrollant på, och sa att det var dags att visa biljetterna. BRA Julia, jag som hade glömt av att skicka iväg ett mess fär betalning, åker ju aldrig som sagt. Så där fick man fetaste bötern som jag absolut inte har råd att betala men.. Det löser sig, så himla typiskt och irriterande bara. 

Imorgon blir det träning, kanske solning, stan en sväng, och på kvällen ska nog jag och Charlotte iväg till gymmet, shuhuuu... Just nu håller jag på att leta ihjäl mig efter sladden till mobilen så jag kan lägga över lite bilder. Hoppas ni haft en bra helg och Måndag!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0