live tomorrow


Debatten var väldigt intressant men gjorde mig också irriterad.
Som sagt; Bara för att en/eller ytterst få i vårt samhälle mår bra psykiskt och fysiskt av att vara överviktig (som då en i publiken uttryckte sig göra) så kan man inte säga att det är okej och att det inte är någon fara, skall man göra likadant till rökare då som mår "bra" trots att de rökt i 40 år och liknande saker...?
Fetma är något som finns överallt och det värsta är ökningen av detta, som dessutom bara blir värre och värre. All uppståndelse i media om anorexia hit och dit (som VERKLIGEN är en hemsk sjukdom som finns i vårt samhälle, och är större och vanligare än vad många tror) där kändis efter kändis bantar ner sig till noll och ingenting, är i samma klass som fetma vad gällande farlighetsgrad för kroppen, det vet vi. Men trots detta blir samhället bara värre och värre - vart skall det sluta - när "alla är så medvetna" som de uttryckte sig, varför är då problemet så stort? Totalignorerar man det eller vad är frågan?

Måste även tillägga att det är minst lika tragiskt att påstå hur allvarligt "size zero" idealet är när det i varenda dagstidning finns artiklar, tips, dieter och knep till att gå ner på snabbast sätt, när man på nästa sida kan se en artikel om den tragiska hollywoodkändisen som håller på och tynar bort; Dubbelmoral i mina ögon.

Att de som dessutom försöker hjälpa folk till en bättre och hälsosammare livsstil både för att gå upp i vikt, gå ner i vikt, leva sundare och bättre både vad gällande träning och kost (som i detta fall var paret Skipper) skall få den mesta negativa kritiken tycker jag är helt fel - det är dom som skall ha cred och inte tvärtom.
... Däremot kan vissa saker läggas fram och uttryckas på bättre sätt, men det är inte alltid så lätt.

Finns mycket att säga om denna och liknande debattet men nu skall jag ta en kvällsdrink och lägga mig, upp för morgonträning i tid imorrn innan jag intar stekläge i solen ; ). Sweet Dreams cuties! Bye.




slänger in Dagens lunch när jag ändå är igång.

Kommentarer
Postat av: Yogaman

Agree, agree, agree i mångt och mkt iaf ;)

Frågan är bara hur man kan förvänta sig att det någonsin kommer vända så länge de stora matfabrikanterna kan styra så mkt av det som vi luras tro är bra för våra kroppar...



Tacka vet jag jordnötssmör, hahaha. :)

2009-04-24 @ 06:23:36
URL: http://www.yogamanchris.wordpress.com
Postat av: Emma

hon "feta lotta" vet ju uppenbarligen inte vad hon snackar om, bra för henne att hon är friskt men vem är hon att åka runt med sin jäkla pjäs och predika att det okej att vara tjock. Om hon tycker det rent utseendemässigt så är ju det en sak men att förneka att det skulle vara hälsofarligt att vara överviktigt är ju ett skämt.



Paret skipper är ju speciella, jag gillar dom men jag hade föredragit att hon hade med några som inte är så stora mediaprofiler, tror det hade gjort ett seriösare intryck, sen uttryckte han sig ju lite roligt ibland.



det var iallafall ett bra avsnitt, älskar debatt.=)



2009-04-24 @ 09:00:34
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: Anonym

herr skipper är den mest pinsamma man jag lyssnat på ever! fy fan vilken typ!

så jävla arogant och skulle prata hela tiden. avbröt alla!

Han har ju sååå mkt vettigt att säga så skulle han vara ödmjuk och trevlig så skulle ju alla älska honom.

2009-04-24 @ 09:48:57
Postat av: Mimmi

det va från mig...kan jag ju tillägga. haha

2009-04-24 @ 09:50:29
URL: http://mimmikahlin.blogg.se/
Postat av: Molly

håller med dig. jag såg också debatten.

kul med mallis, som sagt. blir du där länge? :)

du får ha en bra helg! kram kram

2009-04-24 @ 21:38:48
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0