ready to go


Då har jag anlänt till Värmlands skogar. Kom fram i Torsdags eftermiddag och tog en promenad med min kära bardomsvän Ulli tills mamma slutat jobbet, kanonkul att ses - var verkligen evigheter sedan.
Har inte gjort så mycket sedan jag kom hit. Kan berätta om min gårdag - som INTE gick i Julias tecken; mina dagar brukar inte se ut som gårdagen vill jag lova, men här skall ni får höra.....

Jag kan äta jag också
;
Jag fick för mig att ta en onyttig dag då jag inte skulle bry mig alls om vad jag stoppade i mig, och det är inte så svårt när man kommer till ett annat hem där det finns det ena och det andra i skafferiet, frysen, u name it - vilket i vanliga fall är mycket ovanligt.... 
Här kommer gårdagens intag för de intresserade:



* Min frukost: En "Julia-frukost" med Keso/Kesella Bär och lite Sojaflingor. (Inga konstigheter där)
..... men sen ......
* En semmelbulle slank ner när jag öppnade frysen och fick se den ligga där med lite te/honung och sojamjölk i.
* Två Scones till Lunch som jag bakade på det vanliga sättet, med Tomat/smält Fetaost till.
..... sen kom Mormor på fika med Naturgodis .....
Äpple/Kanel Youghurt (mina favoriter, som någon lurat i mig en gång och sen dess är jag fast)
tog en, en till, sen en till och sen var visst påsen slut.... plus några (okej, ganska många) Bananchips med youghurt och lite 70% choklad.
* Hittade en ruta Schwizernötchoklad i skåpet (som jag hade spanat in sen jag kom) ,och som fick bli mellanmålet lite senare innan jag och mamma skulle handla. 
* Handlade bla Godis så några godisbitar slank även ner i bilen.. 
* Kvällsmat blev Grönsaker med Ranchdip och 4 Champinjonhattar med Bonjour Kantarell som fyllning
* Hade ju ändå gjort iordning en Banan/Choklad-glass så den slank också ner.
.... sen ....
såg min mage Gravid ut och jag var så mätt så jag höll på att smälla av i soffan framför filmen med Mamma. Seven Pounds som förövrigt var GRYM!


.... tror inte jag glömt något - hoppas inte, för det där intaget är inte att leka med. Särskilt inte när den enda aktivitet jag utförde var att gå runt i huset, öppna skafferiet ett antal gånger dessutom, och var iväg och handlade, Haha - Julia då.....
Tur jag fick mig en skön springtur med intervall och backträning nu på morgonen.

Ibland överdriver man visst en aning, men men... Nu är det gjort så who cares.
"Frossardagar/Ätardagar" är något många kör med, vilket jag själv också gjorde förut, men tycker inte det fungerar då man överdriver det hela. Måste däremot tillägga att för de som går på "hård-diet" är ätardagar verkligen en räddare, och något som säkerligen håller motivationen under veckorna uppe, men tycker också att de oftast blir överdrivna "vräkar-dagar" istället för att unna sig det man tycker om, och är sugen på så tar man istället ALLT man tycker om och kommer över, trots att inte suget finns där, för vissa är det kanske bra och för vissa dåligt. Men vem blir hårdast i slutändan tro, ... de med flest och vräkigast ätardagar, eller de som hållt sig hyfsat strikt och unnat sig något då och då....? Jag vet nog mitt egna svar på den frågan ialla fall, sen kan man självklart se det från olika håll och även det är individuellt såklart.

Min tanke igår var inte att ha en frossardag, men tog det jag ville under dagen bara. Mycket sitter i psyket också - har man "bestämt" sig för att vara onyttig, äta vad man vill då tvingar man nästan fram sitt sug, trots att det inte finns där egentligen, och när man "inte får" är man istället sugen hela tiden... Oftast fungerar det så ialla fall. Men det var gott så länge det varade, frågan är ju om det verkligen är värt det, SÅ gott är det faktiskt inte. Jag är ju inte så galet förtjust i allt sött och så, men ibland kommer självklart suget fram, och då är det starkt oftast, gäller att ge med sig om man vill det, eller hålla emot suget. 

Kunde i och för sig slutat efter naturgodiset men what the hell, nu är det back to business igen och vanliga matvanor som jag trivs med. För jag kan säga er att jag mår bäst av att äta lite, ofta och nyttigt - balanserad kost är den bästa enligt mig, sen är ju allt alltid individuellt såklart. Man måste hitta sitt "sätt" att hålla kost på lång sikt som håller, och även träning.
För endel behövs det att exprimentera sig fram till detta, vilket jag tror jag själv gjort.... Men nu trivs jag kanon med min vardagskost och mår bra av den.
Vad trivs ni med och vad tror ni om denna lilla text...?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså ursäkta, men du ser ut som en mullvad i ansiktet :O

2009-04-04 @ 12:13:31
Postat av: Julia

Anonym:

Jag tycker mullvader är ganska söta - så tack ;D

Undra vilket djur du är likt "Anonym"? :)

2009-04-04 @ 12:15:31
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Helena

Det lät inte som en frossardag i min värld =)

Men med tanke på vad du brukar äta annars så är det väl individuellt och en frossardag för dej =)



Önskar jag kunde ha din disicplin när det gäller mat o träning, men jag har faktiskt blivit inspirerad lite att ändra mina kostvanor sen jag hittade din blogg... jag har just nu blivit kvitt mitt sockerberoende det var faktiskt inte så svårt att sluta med som det kändes ett tag, har man bara renat kroppen från det så inser man att man inte ens saknar det... Men jisses vilken abstinens jag hade ett tag!



En fråga om träning bara: vad tycker du om simning som träning? Är det effektivt eller meningslöst?



2009-04-04 @ 13:12:49
Postat av: Helena

Jag igen =) hela inlägget kom inte med..



Jag håller med dej om individuella koster, en sak kan inte passa alla. Jag själv utesluter socker (som jag tror är den farligaste boven), äter fullkornsprodukter och äter inga lightprodukter. Jag äter till exempel bregott istället för lätta.... inget ljust bröd... fet fil istället för lättfil och jag tycker det funkar bra för mej...

Jag går ner i vikt trots jag äter feta produkter tack vare att jag inte äter socker eller kolhydrater... jag trivs sjukt bra!



Jag har läst en del om tveksamma tillsatser i maten så därför passar den här typen av kost mej bäst då jag försöker äta så tillsatsfri mat som möjligt.

Tror jag har hittat min grej inom kost som passar mej.



2009-04-04 @ 13:29:50
Postat av: Anonym

hehe, en vanlig dag för många :) men du är duktig tjejen !

2009-04-09 @ 11:20:56
Postat av: ulli

Bättre sent än aldrig. Med att kommentera:Phaha

Ville bara säga att det var jätteroligt att träffa dig igen.. Får försöka bli lite oftare än en gång om året tycker jag :P

Det där gympasset som vi prata om blev heller aldrig av. hehe men kanske kan bli någon annan gång när du är här och hälsar på.. PUssss <3

2009-04-29 @ 19:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0