it´s callin´


Efter en riktigt seg dag, med träsmak pågrund av stolen jag sitter på, varför sätter jag mig inte i soffan...? ... har jag ialla fall beslutat mig för att ta mig ner till gymmet. Min kropp känns normal, inga konstigheter och jag har fått i mig tre mål redan idag, mums!
Frukost: bestående av ägg en egen Pro/Bärsmoothie m.m.  (varierade den idag mot
Mellanmål: med Naturell youghurt och Kesella, Apelsin, Kardemumma, Kanel och lite Honung&Nötter.
Mellanmål 2/Lättlunch: - Keso/Cremefraise med Avocado, parmesan och Valnötter.
Allt var grymt gott, men min mage svarar som en ballong fortfarande, orkar inte.

Har förbrilt försökt blåsa upp min pilatesboll jag fick av Mamma i julklapp, är snart klar men fixar nog det senare ikväll istället. Bollar finns det ju på gymmet, för idag skall magen få jobba efter jag svettats på crossen.
Skulle gått på Frölunda ikväll, men inge sugen alls, pappa och jag skulle ha gått ihop, blir kanske nästa vecka istället. Blir så frusen i hockeyhallar, trots att Scandinavium är ganska varm i jämförelse med andra men... Hemmakväll - ovanligt, men jag trivs så det gör inget alls. Dax att smälta maten lite och packa gymväskan, ge sig ut i de grå trista vädret.. Men jag fick precis är kanonkul och peppande samtal, weeeeei.... More to come. Bye!





Pink - Sober

Kommentarer
Postat av: SANDRA

vad var de för samtal?måste du vara så hemlighetsfull i din blogg, och om den där J med? go blogg har du utöver de ;)

2009-01-13 @ 16:52:27
Postat av: sara

hur länge blir de crossen då?

2009-01-13 @ 16:53:10
Postat av: Julia

SANDRA:

Det kommer jag berätta om det blir någonting av "det" såsmåningom, - dröjer inte... :)

Hehe, J är min speciella vän ;P



Tack så jättemycket, kul att du tycker de. Häng med ett tag till, kanske du får svar på mina hemlighetsfulla saker ;)



sara:

blev 50 min, riktigt nice faktiskt. brukar bara köra ca 20, - men kan inte gå på bandet nu så..

2009-01-13 @ 20:37:41
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Molly

svar: okej, jättegullig hund :) kräver mkt stimulan va ;)



du får ha det så bra! :)

2009-01-13 @ 20:45:11
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: fansibansi

jaa, det blev skitbra med tanke på så lite planering vi gjorde:)

tack! det är alltid roligare att läsa bloggar med mycket bilder, tycker jag iallfall!

2009-01-13 @ 20:54:19
URL: http://schfanny.blogg.se/schfanny
Postat av: Anonym

Hej! Tänkte höra lite med dig, sett att du tränar oså en del :) nu undrar jag; är ute och går, vad ger mest förbränning.. Innan eller efter frukost? :) Om det ens är någon skillnad(?)



Sen tänkte jag höra då jag såg detta inlägg ang pilates-boll, kan du inte berätta/visa lite olika övnningar med den? Tex. om det finns någon särkilt för rumpa/ben, armar, mage osv. :)?

2009-01-13 @ 21:19:05
Postat av: Julia

Anonym:

Maila mig på:

glasskulan[email protected]

så ska jag försöka hjälpa dig med det jag kan :)



(pinsam mail - jag vet ;D)

2009-01-13 @ 21:20:49
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Julia! Du har en jätteinspirerande blogg måste jag börja med att säga. Jag undrar om du inte kan lägga ut lite mer recept, på mat du äter om dagarna. Du verkar vara bra på det där med nyttig kost, något som jag verkligen borde få i mig mer av.

Kul läsning verkligen! Kram Anna

2009-01-13 @ 21:28:47
Postat av: Julia

Anna:

Hej Anna!

Vad kul att du tycker det. Jag har börjat lägga in mer och mer recept, så det är bara att hålla ögonen öppna, och kom gärna med fler önskemål och frågor.

Kram Julia

2009-01-13 @ 21:41:58
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: fannsi

precis :)



du jag saknar min svarta monkitröja otroligt mycket, tänkte bara höra när det bär tillbaka hitåt igen?

2009-01-13 @ 21:45:10
URL: http://schfanny.blogg.se/schfanny
Postat av: Emma

lite recensioner ska jag äl kunna fixa =)

2009-01-13 @ 21:58:26
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: fredda

Varför skriva kommentarer till sig själv ??

Och hur kommer det sig att man går från att vara diet fanatiker till en hälsoWannabe ?? Läste ditt inlägg slash träningsförklaring, har du fått psykolog hjälp efter det eller vadå ??

2009-01-13 @ 22:27:13
URL: http://fetisho.blogspot
Postat av: Julia

2009-01-14 @ 09:53:53
URL: http://ju
Postat av: Julia

fredda:

Vad är detta tjöt om "att skriva kommentarer till sig själv"? Är det ngt som folk gör eller vad? Har aldrig hört talas om det innan ialla fall och skulle inte falla mig in att göra det själv. men vill du tro att saken är sådan, så varsegod :).



Dietfanatiker har jag aldrig varit. Har provat endel som jag förklarat, mest för att jag tycker det är spännande och se VAD som fungerar och INTE, och hur man påverkas, är ju inte så att jag gått på hård diet i flera månader direkt. Men av detta kan man även lära sig vilka metoder som faller en i smaken, är bra, fungerar, mindre bra, dåliga, osv.

Jag har då insett att kosten är mycket viktig och gjort egna framsteg med att sköta min egna kost, och självklart får man en bättre hälsa då och även träningsresultat. Och NEJ jag har ingen psykologhjälp, min egna lilla psykologröst i huvudet då möjligen.



Hur kan det komma sig att när man kör dieter/lever osunt och osmart får man kommentarer för det, och när man sedan börjar leva hälsosamt så är det också fel, kan inte göra annat än att le åt det tror jag...

Men nu vet du, ha en bra dag! =)

2009-01-14 @ 09:58:21
URL: http://juvlijja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0