hold the line


Sitter och har grymt tråkigt just nu faktiskt. Hade ett fikamöte inbokat med en tjej det kanske blir jobb tillsammans med i framtiden, men vi ställde in det då tiden inte räckte till. Då hade man ju gått upp lite extra tidigt i onödan när jag faktiskt var trött imorse (för ovanlighetens skull) då klockan ringde. Men men, inget att göra åt. Tog ialla fall en promenad i Slottskogen imorse istället för gymmet. vädret var så fint. Näsan rann som tusan och det var en riktigt seg promenad, men en god frukost njöts efteråt.

Igår kväll var jag hundvakt efter ett härligt rygg/biceps-pass plus en springtur på bandet efteråt. Hämtade upp lilla bebisen och sen knallade vi hemåt, jag var hungrig som en varg så det gick av bara farten. Vi kollade lite TV, lekte med studsbollar, tog en liten promenad, hälsade på J och hade det mys helt enkelt. Sen var det dags att lämna honom och bege sig hemåt igen. Bilder kommer, men min dator är knas. Händer idag då? Trött på denna förkylning ialla fall - ett axelpass ikväll får det nog bli. Bye!



Låg och kollade på Misstänkt på TV4 en sväng igår innan jag skulle sova, - handlade om massa hemskheter såsom våldtäkter och vidriga upplevelser som fosterfamiljer utsatt sina fosterbarn för.
Tre småpojkar tror som var mellan 8-11 årsåldern hade mist sina föräldrar och hamnat i fosterfamilj, varav fosterföäldrarna rent utav torterat pojkarna. De hade bl a blivit upphängda i påsar med krokar i taket, fått straff när de inte "skött" sig såsom ingen mat, inlåsta osv osv.  
Det gjorde så ont i mig att höra och se, när den lilla killen gick runt och visade vad han blivit utsatt för i huset där de fått bo hos fosterförlädrarna. HELT SJUKT! Jag blir så arg, ledsen, och förbannat besviken på mänskligheten när jag hör och ser saker som dessa. Man blir skrämd över hur folk är skapade, och tar sig för handlingar. Får en rusning genom hela kroppen och ett illamående känsla samtidigt som det brinner i mig av aggression.
Hur kan de göra så? Hur kan de utsatta människor för sånt? .... oskyldiga barn, som dessutom redan haft ett helvete och förlorat det viktigaste i livet; familjen. Finns så otroligt mycket mer att säga om detta, men jag sätter punkt där innan jag går över gränsen för vad man borde skriva och använda för ord i en blogg. Så besviken på mänskligheten......
Någon mer än jag som såg detta?




Kommentarer
Postat av: Mimmi

Malte avgudar dig gumman;)

2009-06-09 @ 12:20:09
URL: http://mimmikahlin.blogg.se/
Postat av: Pernilla Pramberg

O ja skönt att man får på sig den! hahaha Hoppas allt e bättre! se till att bli frisk nu!!! KRAM VA va de för jobb du skulle göra evt?? kram

2009-06-09 @ 12:57:44
URL: http://www.metrobloggen.se/pernillapramberg
Postat av: Jenna

"bara" jo ;) Japp nu är det bara att sätta sig och printa. Synd att det har gått en stund nu för annars hade jag haft lite av det färskt. Kram

2009-06-09 @ 13:40:05
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: sandra

Okej, Kansas var jätte obekväm om du inte har provat den, tyckte vi iaf =P

2009-06-09 @ 16:17:00
URL: http://sandragranath.blogg.se/
Postat av: Sanna

Svar om citron/lakritsglassen; Det är nog mycket möjligt att någon som inte är så förtjust i citron kan gilla den.. tror jag (: Eller, det beror kanske på hur lite man gillar citron.

Ha en bra dag!

2009-06-09 @ 16:27:41
URL: http://sannabakar.blogg.se/
Postat av: Bloggsatt

Hej! :)



Du har nu blivit bloggsatt!



/ Bloggsatt.se - Betygsätter bloggar

2009-06-09 @ 16:56:00
URL: http://www.bloggsatt.se
Postat av: Molly

hej på dig!

man kan nog kalla min sushi nästan vegetarisk :p rullarna innehöll ju morot istället för lax :/



förresten. var hittar jag bästa sushin i GBG? jag ska dit i sommar och jag lär vilja köpa sushi :p

ha det fint tjejen! kramar

2009-06-09 @ 20:57:28
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0