just face it


Då hade Julia lite av en bulkdag igår, överdrivet att använda ordet bulk i jämförelse med folk i byggarbraschen t.ex. och deras riktiga "bulk-perioder", men för mig var det bulk åtminstone. 
God frukost som bestod av mina goda grova scones/bröd med Kesella, Sallad och Tomat på - blir riktigt mätt på dom. (Äter de annars under veckorna då och då i vanliga fall också, särskilt på ben-dagarna) Grejade med lite papper osv här hemma och tog mig sedan en härlig promenad till Almedal med ett långt och trevligt samtal på vägen, ...miss u.

Gick in en sväng på ICA Maxi först (älskar stora mataffärer), gick och strosade lite. Skulle köpa Naturgodis och var även ute efter Häägen Dazs - Dulce de leche, MEN den fanns ju ingenstans då jag fortsatte mitt letande inne i stan, har fortfarande inte hittat den.
En Naturgodispåse kom med hem ialla fall, fast köpte den på Willys där jag gick in en sväng innan promenaden hem. Eftersom glassen jag var ute efter inte fanns kom jag på att jag skulle testa Ben&Jerry´s, everybody´s lover. Testat en gång innan då jag testade Cookie Dough som ALLA verkar avguda, men jag tyckte den var hemsk. Hittade en smak jag trodde skulle passa mig så tänkte att jag skulle ge det en ny chans, - "Caramel Chew Chew", är nämligen väldigt förtjust i kola-glass.
.... Tog en sväng förbi 4-Gott i Landala också för att köpa några bitar Vaniljfudge - ska det va, så ska det va ; ). Då var lunchen inhandlad och mumsades gott på hemma framför lite film. 
Glassen skulle sparas till middag, men middagen blev en besvikelse. Tyckte inte alls om den. Det var chokladbitar i som jag pillade bort, själva glassen var okej men inte med bitarna, blä. Så det kunde kvitta och den åkte i papperskorgen efter några skedar. Sorry, men B&J´s är inte min grej....! Blev en mysig kvällspromenad igår också, men tror jag var hög på allt socker då det snurrade en aning, lite småkul att känna sig lullig på en "socker-boost".

Sov skitkasst i natt och mådde inte alls bra igår kväll då jag hade värk i öron och kände mig torr i halsen. Mår lite bättre idag men inte alls helt hundra. Fick reda på att jag skulle vara med på i reklamfilm för det nya jobbet jag skrivit om tidigare, men med tanke på hur jag mår idag så blev det inget med det, så typiskt. Värsta är att man mår sämst på mornarna och kvällarna - hoppas inget bryter ut iallafall, utan att det bara var falskt alarm.
... Så vad tusan händer idag då ...? Palla. Bye!




....at least I tried....


gjorde om ett par väääldigt gamla jeans igår, blev bra faktiskt.



Dagens frukost: Två äggvitor, Ett helt ägg, Keso, Kryddor och Tomat + ett glas Proviva Björnbär.


Kommentarer
Postat av: Emma

föredrar också häägen dazs framför ben&jerry's, ok glass ja visst men förstår inte det helvilda i det hehe. Hoppas du mår bra snart babe

2009-06-03 @ 18:44:04
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: Carro

Tjejen!! Bara så du vet så är det GB Carte dór som har Dulce De leche, så inte så konstigt att du inte hittat den kanske :) Den är SÅÅÅÅ god!! Mums!!!!

2009-06-03 @ 22:28:20
Postat av: Prinsen

Blev riktigt nice ju :]

2009-06-03 @ 23:39:18
URL: http://metrobloggen.se/prinsen
Postat av: Denicé

Jag prövade B&J´s förra sommaren å blev FAST! Nu är dock naturgodis de enda som verkligen tillfredställer mitt sötsug när jag har det. Mörk choklad också, fast naturgodis är bäst =)

Allt annan känns inte gott faktiskt. Skumt,men efter min tävlingsdiet så har jag blitt petig me vad jag vill äta. Bra iof =)



kram

2009-06-04 @ 00:26:36
URL: http://www.metrobloggen.se/denice
Postat av: Molly

hej julia!

hoppas att du mår bättre denna dag :)

här regnar och stormar det, men jag har filmer som jag kan sitta inne och se :p

du får ha en bra dag! ska du hitta på något speciellt?!:)

kramar

2009-06-04 @ 09:11:34
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Julia

Carro:

Den finns i Häägen Dazs också serru :)

2009-06-04 @ 09:13:13
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anonym

finns det Dulce De leche i den stora förpackningen? har bara sett den när man köper dom här små förpackningarna med fyra olika smaker...

den är sååå god :)

2009-06-04 @ 11:24:32
Postat av: Julia

Anonym:

Tror det, den finns på hemsidan - har bara ätit den i liten förpackning en gång förut i och för sig.

Letat men inte hittat =/

2009-06-04 @ 12:39:23
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej :/ du får väldigt gärna nämna i bloggen om du skulle få syn på den någon gång :)

2009-06-04 @ 17:46:52
Postat av: Julia

Anonym:

I will :)

2009-06-04 @ 18:39:55
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Emma

snygga shorts!

2009-06-09 @ 18:58:06
URL: http://eeemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0